tisdag 28 juli 2009

Snart på G igen

Det var ett tag sedan jag bloggade, får väl skylla på semestertider och allmän lathet. Nu börjar semestern sakta men säkert lida mot sitt slut, mannen har redan börjat jobba och jag börjar nästa vecka. Ligger här hemma i soffan med en envis förkylning som sällskap. Rätt soft ändå, bra musik på stereon och en stor balja te med massor av honung, mmm...

Mensen kom såklart som vanligt i helgen, trots massor av mys i rätt tid, körde ju med ÄL-test.
Känner mig avtrubbad, blir knappt ens ledsen längre när mensen kommer, hjärtat känns som en stor isklump ibland. Sedan rätt vad det är så blir man så otroligt ledsen i en helt annan situation, tex om man ser en helt okänd mamma gosa med sin söta bebis i en park. Precis det hände mig för ett par dagar sedan, var tvungen att vända bort blicken då jag kände hur tårarna brände i ögonen.

Nu har nedräkningen till nästa IVF-försök börjat! Vi ska göra korta metoden denna gången, så jag ska börja med Menopur-sprutorna på blödningsdag 2 när nästa mens kommer, vilket bör bli i slutet av vecka 34. Det är rätt snart! Nu jäklar ska det gå vägen den här gången, det måste gå bra, det måste få vara vår tur nu!

Inga kommentarer: