onsdag 29 juli 2009

Mot apoteket

Vaknade imorse med en stor förkylningsblåsa i mungipan, mindre kul... Så jag får nog dra mig iväg till apoteket och inhandla någon mirakelkräm för så här kan man ju inte gå runt och se ut!
Trots min fokusering på den fula och onda blåsan så kom jag precis att tänka på något väldigt positivt, jag slipper ju Suprecur på den kommande behandlingen! Har inte reflekterat så mycket över det tidigare men insåg nu vidden av det hela. Det är ju inte bara så att behandlingen blir avsevärt kortare utan jag kommer att få slippa alla hemska biverkningar som nedregleringen för med sig. Jag kommer att slippa huvudvärken, svettattackerna, tröttheten och segheten, det är ju helt underbart!

2 kommentarer:

Sara sa...

Hej!
Vad skönt att slippa sprayet den här gången, det är ju nästan de jobbigaste momentet i behandlingen.

Hoppas att du får bort din förkylningsblåsa!

maria sa...

Hej!

Jasså nu tar ni nya tag, bra! Vi har också kört med ägglossningsstickor över sommaren. Samma resultat tyvärr. Fast man tycker att man verkligen "timat". Men det är som du skriver, man blir knappt besviken längre. Fast plötsligt kommer det över en.

Kan verkligen trösta dig med att den korta metoden inte ger några biverkningar, jag märkte inte det minsta. Utöver att det är psykiskt jobbigt att ta sprutor, hålla tider och gå och vänta såklart men det kommer man nog inte ifrån oavsett metod.

Har under sommaren träffat flera fina små bebisar och faktiskt tagit chansen att gosa och hålla lite, fantastiskt mysigt. Klarade det utan sammanbrott också, det känns lite som man tar den risken...

Har under veckan kollat priser på paket på privatmottagningar. Läste att 70% får positivt utslag efter de 3 första behandlingarna och blev lite ledsen då...men det är lika stor chans de 4 första behandlingarna, kanske lite bättre då...man har ju fått lite nya krafter efter semestern iallafall. Ska troligtvis skriva en uppsats under hösten också, blir kanske bra med lite annat att tänka på...

Lycka till i massor!! Kram Ingela
(Maria) från mailen