lördag 25 februari 2012

5+1

Självklart har jag testat med sjuttioelva olika graviditetstest nu under veckan, alla säger samma sak, jag är väldigt gravid! Plussen blir bara starkare och starkare, nu senast dök plusset upp samtidigt som jag kissade på stickan och det var mycket starkare än kontrollstrecket. Är det bara jag som håller på så här? Jag misstänker att jag inte är helt ensam med mitt testberoende... :)

Enligt familjelivs graviditetsuträknare har jag gått 5 veckor och 1 en dag, alltså 5+1, men jag är i vecka 6. Beräknad förlossning ska då vara 25 oktober. Hoppas hoppas allt går bra så att vi kommer dit!

Har en del graviditetssymptom. Brösten började ömma lite grann några dagar innan första plusset och sedan blev de mer och mer ömma, de är fortfarande ömma idag och känns lite svullna/fylligare. Har en svag svag molkänsla i magen av och till, mer på kvällarna. Det liknar svag mensvärk men känns ändå inte likadant som mensvärk. Är definitivt tröttare än vanligt och somnar som en stock när jag lägger mig, i vanliga fall brukar det ta rätt lång tid för mig att somna. Har känt av lite svagt illamående som kommit helt plötsligt några gånger men det har gått över av sig själv. På det stora hela mår jag alltså rätt bra!

Längtar till VUL nu, vill veta vad som är därinne! Vet inte när det blir eftersom jag måste boka om tiden vi fått pga begravning. Förra lördagen var både en glädjens dag men även en sorgens... Min farfar gick nämligen bort samma dag som vi plussade så det var en omtumlande och märklig dag. Farfar var väldigt sjuk så det var väntat och han har det bättre där han är nu, även om det är sorgligt för oss som är kvar här.

5 kommentarer:

Pez sa...

Jobbigt med sorg mitt i all glädje. Förstår att du längtar till VUL. Det är ett underbart ögonblick när man får se den där lilla pricken (hjärtat) som slåt. Obeskrivbart!

FC sa...

Oj... När jag efter sju evigheter kommer tillbaka hit (det var verkligen läääänge sedan sist) är du gravid. Grattis! /En annan äd (eller ed då)-gravid...

Alice sa...

Jag kan föreställa mig det Pez, åh vad jag hoppas att vi får sett ett eller två hjärtan!

Välkomna tillbaka till bloggen till alla som hittat hit igen :)

Och stort stort grattis till dig FC!

Elisabeth / MissB sa...

Men vilken fantastisk nyhet!! Jag har inte kikat in här på jättejättelänge och blev så glad när jag såg att du äntligen är gravid. Vilken lycka!
Själv har jag fått en liten Victor, föddes 7 augusti förra året.
Håller tummar och tår för att allt kommer gå vägen för er.
Kram från MissB (från MinBebis-forumet)

Alice sa...

Roligt att höra från dig MissB och roligt att du fått en son, stort grattis till lille Victor! :) Kram!