lördag 3 mars 2012

6+1

Då har det gått en vecka till... hoppas tiden går fort nu fram till vul och sedan fram till vecka 12. Inget är ju säkert efter det heller men det känns som att man kommer att kunda andas ut lite i alla fall efter vecka 12. Har ju läst om att de flesta missfallen sker före vecka 12. Vi har fått tid till vul den 12/3 så det är drygt en vecka kvar till dess, längtar...

Gravidsymptomen kommer och går. Vet inte om det är normalt men jag kan känna mig helt ogravid och må hur bra som helst och en timme senare mår jag jättedåligt. Tycker det är konstigt att det kan skifta så fort. Har i och för sig märkt att jag lättare blir illamående om jag är hungrig. Och hungrig blir jag ofta nuförtiden vilket innebär att jag äter mer än jag brukar. Ska det fortsätta så här så kommer jag bli stor som ett hus! :) Men jag är glad för att även om jag mått riktigt illa emellanåt så har jag i alla fall inte kräkts.

Idag har varit en lugn och skön dag med härligt vårväder med både värme och strålande sol! Vi åt långfrukost hemma och sedan stack mannen iväg och spelade squash medan jag slappade hemma. Efter lunch gick vi en långpromenad på stranden och efter det blev det fika med kompisar. Nu sitter jag hemma och slappar lite till innan jag ska laga middag. Ikväll blir det ugnsstekt laxfilé med fetaoströra och franska örter, klyftpotatis och en sallad till det. Mums, nu blir jag nästan hungrig igen när jag skriver om mat :)

Önskar alla en trevlig helg!

7 kommentarer:

Sara sa...

Jag kände precis som dig, graviditetssymtomerna kom och försvann.
Så det är helt normalt.
Spännande med vul, fortsätter hålla tummarna :-)

MochM sa...

Känner också igen dom. Med dottern var jag iofs illamående mest hela tiden från vecka 5-14, men det enda som hjälpte var att just äta. Hur konstigt det än låter.
Den här graviditeten har jag inte mått illa alls. Däremot fått foglossning i slutet.
Så man kan ju bara konstatera att ingen graviditet är den andra lik och att allt är tämligen normalt! :)

Pez sa...

Härligt med graviditetssymptom när man vet att dem är på riktigt. Jag håller alla tummar och tår för att de första veckorna ska flyta på så att du kommer fram till vecka 12 fort.
Kram

FC sa...

Jodå... Det har gått upp och ned. Och kommer kräkandet så för det i alla fall med sig att man kan äta vad som helst. Jag har inte kunnat laga mat och därmed levt på utemat. Men jag har kräkt mig till -2kg i alla fall. Det gäller att se det positiva när man fortfarande kräklar 14+0 :-)

Och det är precis så. Jag mår bra för att sedan plötsligt bli illamående. Och lika fort som det kom så är det borta igen...

LvS sa...

Åh va kul att se att ni är gravida! Följde dig för länge sedan under mina IVF:försök.

Nu har vi ett barn som kom till oss via IVF. Och sen helt plötsligt en spontan graviditet - är fortfarande i chock!

Men du och jag är nästan i samma vecka! Ska bli kul att följas åt - hoppas vi båda kommer till delmål nr1 - magiska V12

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Himmel så roligt! Vecka 6, ja nu är det ju vecka 7 för din del :-) Du ligger lite före mig! Härligt!!! Jag blir så glad för din skull!

Kram Ninna

Alice sa...

Tack tjejer, jag blir så glad över att läsa era kommentarer! Skönt att höra att det man känner är "normalt". Och massor av grattis till er LvS och Ninna, underbara nyheter! Kram på er allihopa!