måndag 18 juni 2012

Änglar finns

Inför FET måste man göra VUL på dag 10 för att kolla slemhinnan i livmodern. Det är inte lätt att få tid för VUL på stora offentliga sjukhuset i semestertider, inte när det inte handlar om akut sjukdom utan en kontroll för en planerad fertilitetsbehandling och utomlands dessutom. Nej sådana som oss vill de inte ta emot i semestertider. Men lite flyt har vi just nu för det finns nämligen en ängel som jobbar på stora sjukhuset, hon är gynekolog och en fantastisk människa som engagerar sig och bryr sig om sådana som oss. Vi har haft henne tidigare vid kontroller och det var även hon som tog hand om mig när jag fick missfallet. Hon ställer nu upp och gör kontrollen innan hennes ordinarie arbetspass börjar! Hur fantastiskt är inte det, hon är allt en ängel!

Preliminärt datum för FET är 6/7, hoppas hoppas hoppas att ett litet embryo klarar upptiningen och fortsätter dela sig och sedan fäster och fortsätter växa som den ska. Mycket som ska klaffa men vi får ta det ett steg i taget.

Semestern har börjat och det känns väldigt skönt, nu ska det slappas! I förmiddags var det hur fint väder som helst och jag kunde ligga i solsängen på altanen och läsa min nya pocket i solen. Nu öser regnet ner så det får bli en kopp te i soffan framför ett inspelat avsnitt av "Barnmorskan i East End", älskar den serien!

3 kommentarer:

MissB/Elisabeth sa...

Åh vad härligt, vilka underbara medmänniskor det finns. Jag hoppas innerligt att det är nu det kommer gå vägen för er. Det ÄR er tur nu! Tummar och tår, ha en skön semester så länge. Kram!

Alice sa...

Tack Elisabeth! :)
Ja hon är verkligen en härlig människa, så varm och godhjärtad och engagerad. Jag är glad att jag mött henne. En fin sommar och semester önskar jag dig med, kram!

Anonym sa...

En sån ängel finns på "mitt" sjukhus också. Jag blev äntligen gravid efter 4 ICSI och många krångliga turer och blödde tidigt i graviditeten. En underbar gynläkare hade jouren och istället för att skälla för att jag tog upp hennes tid (det hade ju ändå inte gått att göra något) lugnade hon mig så gott det gick (var för tidigt för att se hjärtaktivitet) och rabblade vilka dagar hon hade jouren framöver om besvären fortsatte/började om. Jag läste något år senare att hon skulle leda ett projekt om psykologisk första hjälpen vid traumatiska förlossningar/joursnitt. Vissa människor är bara rätt person på rätt plats!
Jag läste dina senare uppdateringar att det inte gått vägen (än!) och håller en tumme på att ert barn sitter och väntar på att komma till er på valfritt sätt!