torsdag 2 augusti 2012

Övertygad

Jag har inte deppat ihop fullständigt även om jag inte skrivit något på ett tag. Självklart blir man besviken när hoppet tänts och sedan släcks så bryskt, men livet går liksom vidare. Jag är faktiskt rätt så glad nu för jag känner mig övertygad om att vi kommer att få bli föräldrar en vacker dag, på något sätt. För mig är inget sätt bättre än det andra, de är bara olika. Kanske kommer ÄD att funka om vi provar igen eller kanske får vi åka till ett fjärran land och möta vårt längtans barn där.

Vi hoppas på någon slags prognos från AC nu till hösten. Får vi besked om att det kan bli aktuellt att få börja göra i ordning vår ansökan till landet så lägger vi ÄD på hyllan. Men så länge vi inte har fått börja samla ihop handlingar till en ansökan till landet så kan vi tänka oss prova ÄD igen. Hoppas något händer under hösten som för oss lite närmare vårt efterlängtade barn!

Semestern är slut och känns rätt så avlägsen just nu efter några veckor tillbaka på jobbet. Har haft riktigt mycket att göra och har jobbat långa dagar hela veckan så imorgon ska jag belöna mig genom att gå hem vid lunch och låta helgen börja! Även om semestern är slut så är ju sommaren inte det så man får försöka passa på att hinna njuta.

Hoppas ni har det bra allihopa!

1 kommentar:

MissB/Elisabeth sa...

Du är så stark! Och du har helt rätt inställning, fortsätt så. Ni kommer få ert efterlängtade barn, på ett eller annat sätt. Hang in there. Fortsatt trevlig sommar.