fredag 27 mars 2009

Måste man bli tjock av IVF?

Idag är det spraydag 14 med Suprecur. Har känt mig plufsig de senaste dagarna trots att jag ätit relativt nyttigt och även tränat. Jeansen känns trånga och obehagliga. Ställde mig på vågen imorse och se där - jag har gått upp 2 kg på en vecka! Funderar på om man måste bli tjock när man IVF'ar? Går alla upp i vikt? Det här är bara början, snart ska jag börja med sprutorna och då vet jag att det blir än värre... Vet av erfarenhet att jag inte kommer att kunna träna efter ett par dagar med sprutorna. Blää för att bli plufsig även om det är för den goda sakens skull. Hade jag varit gravid hade jag gärna blivit tjock! :)

3 kommentarer:

MochM sa...

Jag gick upp i vikt vid IVF. På dom tre vi hann med gick jag upp ca 5 kilo totalt! Även fast jag åt bra och tränade hyfsat mellan behandlingarna.
m.

Tingeling sa...

Läste din kommentar på Eludies blogg och ville bara säga att det var ett bra beslut att börja blogga.
Oavsett hur er tredje behandling går så ger det oerhört att få skriva om sina känslor, rädslor och funderingar. Som bloggveteran kan jag påstå att det var det bästa jag kunde ha gjort att börja blogga.
Jag har fått vänner för livet, många av dem har jag träffat på riktigt och jag tror inte att jag skulle må så pass bra som jag gör idag utan deras oerhörda stöd längs vägen.
Nu gick det ju så olyckligt att vi, efter 3 inseminationer och 5 IVF-behandlingar förblev biologiskt barnlösa men jag har lärt mig att livet fortsätter och även om det stundvis har känts hopplöst och oändligt mörkt har man alltid orkat gå vidare.
Jag önskar er all lycka, oavsett hur det blir för er!
Stor kram.
www.tingeling1.wordpress.com

Alice sa...

Tack för din fina kommentar Tingeling! Jag ska läsa din blogg och se hur det går för er på er fortsatta resa. Även om det är en stor stor sorg att inte kunna få biologiska barn så har jag förstått att man på något sätt tar sig vidare, man måste. Sedan kan det komma en fantastisk lycka genom ett längtansbarn som någon annan burit fram, det är stort. Kram/Alice