måndag 22 juni 2009

Ovälkomna tankar

Så nu sitter man här igen som så många gånger förr och förbannar de där små ovälkomna funderingarna som dyker upp i huvudet. Utan att aktivt tänka på det är hela mitt jag ändå till hundra procent medveten om min kropp och min cykel. Jag behöver inte tänka eller räkna, jag vet att det är en vecka efter ägglossning och då börjar tankarna poppa upp i huvudet, helt mot min vilja vill jag tillägga. Även om jag inte alls vill fundera på det här så kan jag inte hindra tankarna, de lyder mig inte. Har jag inte lite ont i nedre delen av magen? Nu är brösten lite svullna igen, det skulle ju kunna bero på en graviditet denna gången? Åh vad trött jag är, det skulle ju faktiskt kunna bero på en graviditet, eller? Och så vidare i all oändlighet... Jag vill inte tänka på det alls! Det hade varit underbart att kunna koppla bort alla sådana tankar helt och hållet och bara kunna njuta av sommaren. Tips någon?

3 kommentarer:

Sara sa...

Tack!

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Ja visst vill man känna sig gravid... Man letar alla tänkbara tecken: trött, öm, svullen... Sen blir man så förbaskat besviken när man senare inser att mensen har kommit igen... VARFÖR vill det sig inte för OSS???

Håller tummar och tår för att ni faktiskt BLIR gravida snart...

Det är RIKTIGT TUNGT de dagar huvudet ofrivilligt går på högvarv och man vänder ut och in på sig själv i längtan på en graviditet!!! PEST!

Sänder en stor varm kram!

Ninna

Alice sa...

Det är skönt att få bekräftat att man inte är ensam om att känna och tänka så här!