onsdag 5 maj 2010

Bättre

Tack för alla fina kommentarer, det värmer att ni tänker på oss och stöttar!

Det känns fortfarande jäkligt trist och deprimerande att det inte funkade den här gången heller men som vanligt så mår man sakta men säkert bättre. Jag kan inte påstå att jag är sprudlande glad men jag mår i alla fall lite bättre nu.

Det finns mycket annat att fokusera på just nu som gör att man kan "glömma" det här misslyckandet. Vi har fullt upp med hus och trädgård, det är roligt! Jag har kommit igång med träningen igen vilket är skönt och gör att jag mår bättre. Om ett par veckor ska vi åka till New York och det ser vi verkligen fram emot!

Det blir inga fler IVF-behandlingar, inte på ett bra tag i alla fall. Nu ska vi köra vidare med adoptionsprocessen istället. Vi har ju redan gått utbildningen, så nästa steg är väl att kontakta socialtjänsten igen och sätta igång med hemutredningen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad spännande att ni ska sätta igång med adoptionsprocessen, jag blir verkligen glad för er skull!

Och trädgården är en lisa för själen, Alice, man kan faktiskt må bättre när man varit ute någon timme och tagit hand om den. Eller bara gått runt och beundrat det gröna, spirande..

Anna-Bell sa...

Kram!

Joanna sa...

Håller med tovalisa, fokusera på trädgården. Nu när det är maj, och blommorna börjat titta fram är det jätteskönt att kunna vara ute och rota. Hoppas det hjälper dig att må bättre.

Tänker på er...

KRAM

TeachMom sa...

Skitjobbigt. Självklart är du inte glad just nu, men det blir bättre, steg för steg. Passa på nu att hitta på mycket saker att göra. Trädgården kan vara ett jättebra sätt att koppla av. Dessutom: Hörde jag något om New York...? :)

Slutligen så har du något att hämta hos mig... :)

Kram!