söndag 17 maj 2009

I'm in love with a fairytale

Heja Norge! Vilken fantastiskt härlig låt och vilken ursöt kille!

Mannen åkte iväg på tjänsteresa igår och jag var toktrött efter en jobbig arbetsvecka så jag satt hemma själv i soffan och halvsov framför melodifestivalen. Men fick allt lite ny energi och glädje efter Norges bidrag, ett riktigt lyckopiller!

Pratade med en vän imorse, hon är också inne i IVF-karusellen, de är inne på sitt tredje försök. Jag känner i hela kroppen att dom kommer att lyckas denna gången. Vet inte hur jag kan känna så starkt för det men det gör jag. Skulle det bli så som jag tror så kommer jag att bli jätteglad för deras skull, men jag är rädd att jag även kommer att bli lite ledsen för vår egen skull. Vi vill ju också...

Vi ska till doktorn om två veckor för utvärdering av våra tre IVF-behandlingar. Vi har anmält oss till Adoptionscentrum och betalat medlems- och sökandeavgiften där. Vi har inte kontaktat kommunen ännu. Det är där vi står idag. Vi kommer att göra fler IVF-behandlingar, vi har planerat att köpa ett paket om tre behandlingar. Men med semesterstängt på kliniken blir det inget nytt försök förrän efter sommaren. Det känns både och... En del av mig vill bara sätta igång och försöka igen så fort som möjligt, en annan del av mig vill ha en skön sommar utan mediciner, biverkningar och känslomässig berg- och dalbana.
Hur det än blir är jag glad och lycklig över att jag är gift med världens bästa man, han är underbar och jag älskar honom så!

Inga kommentarer: