måndag 18 maj 2009

Solen skiner!

Det är helt underbart väder idag, knallblå himmel, sol och nästan vindstilla! Jag har gått en härlig morgonpromenad längs havet innan frukost. Nu sitter jag och njuter på balkongen med datorn i knäet. Tänkte sticka iväg ut igen snart och jogga en runda. Lyckades gå ner lite i vikt (1 kg) rätt fort när jag började äta nyttigare men har nu efter helgens utsvävningar tyvärr gått upp lite igen (1/2 kg). Den trenden måste jag vända, jag vill ju känna mig bekväm i mina kläder igen! Ikväll blir det jobb, börjar klockan 17 och slutar 02. Samma imorgon. Det är både skönt och slitigt att jobba på oregelbundna tider. Det är skönt att vara ledig ibland när de flesta andra jobbar men det sliter att jobba kvällar och nätter. Sen är det ju inte alltid så kul att jobba helg när mannen är ledig. Men jobbet är i alla fall himla roligt för det mesta och kollegorna är toppen så det överväger helt klart det obekväma. Det är viktigt att ha kul på jobbet!

Inga kommentarer: