söndag 10 maj 2009

Sköna söndag

Söndagar är verkligen sköna dagar. Det är liksom en speciell soft känsla på något sätt. Jag gillar verkligen söndagar! Idag har vi ätit frukost på vårt favoritcafé i hamnen, det är mysigt att sitta där och titta på havet och båtarna i småbåtshamnen. Idag är det dessutom fint väder, blå himmel och sol. Man blir glad!

Jag har varit nyttig hela veckan, ätit bra mat och inte enda godis eller kakbit har slunkit ner! Jag har även motionerat. Har sprungit två gånger under veckan, cyklat till och från jobbet sam gått en massa raska promenader. Det känns himlans bra. Imorgon fyller jag år så då kommer nog någon godsak åka ner, och det med gott samvete!

Vi har fått en tid hos läkaren på vår IVF-klinik i början av juni, då blir det utvärdering av våra tre behandlingar. Vi har typ tusen frågor att ställa. Ska bli skönt att sätta sig ner med doktorn och prata och förhoppningsvis få svar på allt man undrar över.

4 kommentarer:

Betti sa...

Grattis på födelsedagen tjejen!!!

TeachMom sa...

Ja, grattis på födelsedagen! Du verkar ha haft en skön helg. Jag hoppas att du har en bra födelsedag också!

Lila sa...

Hallo, skoj att hitta hit. Jättetråkigt att ni misslyckades på ert tredje IVF försök.

Känner igen det där med IVF plufs. Vi håller på med vår 1:a IVF (på länge), var idag på UL på vår privata klinik. Men jag har sagt om vi inte lyckas nu, ska jag försöka äta lite mer med måtta och därmed minska lite på måttbandet. Tror det aldrig är fel när man vill försöka få barn......

Tänkte kika på din blogg från början....

kramis Lila

Lila sa...

Hej, nu har jag läst igenom din blogg från början. Jag försår dig när du skriver att din kropp längtar efter en graviditet.

Vi har fått vår dotter efter mycket om och men. Jag mindes att jag vill så gärna få vara gravid. Men när jag väl var gravid blev jag snuvad på konfekten, jag förnekade hela graviditeten, jag förnekade att jag hade fått en dotter. Först några år senare förstod jag att jag var mamma till en liten tjej.

Vi står i adoptionskö sedan 2-3 år. Men jag vill så gärna uppleva en graviditet, kunna vara närvarande och vara gravid.

Ge inte upp, för förr eller senare får ni säkert er graviditet. Men för den skull kan man alltid ha en "livlina" som att stå i adoptionskö....jag säger inte att det är ett andrahandsval, som en del kanske blir upprörda av. Men allt har sin mognad, man måste vara mogen och komma till den fas och innan så måste man nog gått igenom det man själv anser man så görna vill....alltså försökt allt för att kunna bli gravid.


Långt och kanske krångligt inlägg....:)

Kramis Lila