onsdag 18 november 2009

Piggare

Nu är jag piggelin igen! :) Men har fortfarande ont i armen, känns som att jag fått rejält med stryk och inte en fjuttig liten spruta. Är ändå väldigt nöjd med att jag vaccinerade mig, var på akuten idag i tjänsten och väntrummet där var fullt av folk med munskydd som satt och hostade.

Idag drog stormen in över Skåne, det blåser och regnar riktigt kraftigt. Som tur är fick jag skjuts hem av en kollega så jag slapp gå hem i ovädret. Hade tänkt mig en löprunda ikväll men det blir inget med det. Jag har dragit på mig mysbyxorna och parkerat mig i soffan istället!

3 kommentarer:

Alma sa...

Låter som en toppen idé det där med soffan!
Kram

Lila sa...

Hej! Skönt att ha dig tillbaka! Skönt att ta en paus ibland. Förstår precis vad du menar i något inlägg tidigare, det här med att försöka få en balans igen med mat och träning, för det kommer tyvärr efter när man har annat att fokusera på.

Även vi har också tänkt i många år på adoption som alternativ, men har liksom inte orkat tagit något beslut. Vi har två försök kvar av vårt 3-pack, och ska som ni vänta tills vi får en bättre balans i våra liv.

Vi står i adoptionskö sedan 2 år, känns bra att ha det som ett annat alternativ. Eftersom vårt problem ligger i makens spermier, att han har ett kromosomfel (därav våra alla missfall) så är vi även inne på ev. donatorinsemination.

Oj, skrev nog av mig lite...skönt:).
Ha det så bra! Kram Lila

Anonym sa...

Hej, Jag har ruvarångest....letade på nätet och hittade din blogg... behövde lite förståelse. Jag är på dag 8, enligt min statistik börjar sorgen om tre dagar. Skönt att läsa att du mår hyfs. Trots allt. det här är vårt 4.e försök, och sista.
Vi står i adoptionskö, har precis avslutat kursen på familjerätten. Det är faktiskt bra, plötsligt är man i ett sammanhang där man inte är utanför, det var vi som satte normen för en gång skull. Det är som terapi. Skönt att tänka på något som faktiskt ger utdelning. Det här, varför utsätter vi oss för det egentligen? Visst låter det som jag redan kastat in handduken?

Hur som helst. Tack för skrivandet. Det ger tröst att andra skriver om det här eländet.

Trevlig helg
/E