tisdag 1 december 2009

Var tar tiden vägen?

Just nu tycker jag att tiden fullkomligen rusar iväg. Dagarna och veckorna går i en rasande fart, hjälp, jag hinner inte med! Det känns både positivt och negativt att tiden rusar iväg på det här sättet. Positivt för då kommer det inte att kännas så länge till februari när vi har bestämt oss för att köra nästa IVF-försök, negativt för att vi blir äldre och äldre vilket inte är bra när man redan har så svårt att få till ett barn. Fattar inte var de här senaste åren har tagit vägen. Vi har försökt få barn i nästan tre års tid nu. Jag minns knappt tiden innan, hur var det då? Det känns som att vi försökt få barn i evigheter. Men ändå på något konstigt sätt så känns det som det har gått fort alltihopa. Än är resan inte slut...

Julen börjar närma sig med stormsteg. Borde man kanske börja fundera på julklappar? Jag brukar alltid skjuta på det in i det sista. Mannen julpyntade i söndags när jag jobbade. Men han glömde hänga upp julstjärnan vi brukar ha i sovrummet, jag ska ta och hänga upp den idag.

Ikväll ska vi träffa mannens syster, hennes sambo och deras söta lilla dotter som är 4 månader! De bor långt härifrån så vi har bara träffat bebisen en gång tidigare, då hon var nyfödd. Det ska bli mysigt att träffa dem igen och se hur den lilla tjejen har växt. Tror jag ska gå en sväng på stan idag och köpa något fint till lilltjejen. Man får passa på att köpa söta babykläder när man har chansen! :)

4 kommentarer:

Plusresan sa...

Vad härligt att nu ända kan njuta av den lilla tösen. Sånt har jag jättesvårt för, bitterheten tar bara över... :(

Och du har helt rätt om tiden. Den bara springer iväg. Det här året har bara försvunnit...men nu är det jul så då får man passa på och njuta lite. Förhoppningsvis blir livet lite mysigare då.

Kram

Lillsnörpa sa...

Jag håller tummarna för er! Hoppas ni får er babylycka snart :) /Lillsnörpa

Anonym sa...

Det är stort att kunna glädjas åt barn i omgivningen när man själv kämpar för att få ett eget!

Tea sa...

Jag bor också en bit från min familj och min syster med familj som har en liten baby. Ibland känner jag att jag missar så mycket medan andra dagar är det skönt att inte behöva se deras lycka på så nära håll. Även om man känner sig väldigt elak när man känner så. Njut av att du orkar glädjas åt andras barn.