söndag 17 januari 2010

Berörd av den sköra tråden

Såg på ett intressant och väldigt sorgligt program nyss , "Den sköra tråden" på SVT2. Det var en dokumentär där man följde några familjer vars barn föddes för tidigt, om deras kamp på neonatalavdelningen i Lund. Några av barnen klarade sig inte. Tänk att förlora sitt barn, så fruktansvärt! Jag satt med en stor klump i bröstet och tårarna bara rann och rann. Men programmet var inte bara elände, det var även några barn som det gick bättre för och som klarade sig. Om ni inte såg programmet se reprisen 18/1 på SVT1!

4 kommentarer:

Sara sa...

Filmen var bra, så den tycker jag du ska se. Dock inte det bästa jag sett, men helt ok. :) Och han är ju inte ful heller.. ;)

Kram

Tea sa...

Det är enormt vad sjukvården kan göra för många förtidigt födda barn!

Alma sa...

Jag grinade från första stund, var ju precis så det var för oss.. Kände igen mig i allt! Bara ljudet på maskinerna fick mig att få gåshud. Tittade på min skrutta och grinade ännu mer bara för att jag är så himla glad att allt gått bra!

Kram

Ida sa...

Hej ! Såg själv dokumentären på svt play igår. Det är oerhört svårt att förklara de känslor man går igenom när man har ett för tidigt fött barn. Tyckte dokumentären lyckades sätta fingret på några delar av känslo-paletten, dock inte alla. Det hade det behövts en hel serie om.
Lite om vår historia går att läsa på min blogg. Välj "Xana prematur" i kategorierna nere till höger.