tisdag 12 januari 2010

Nytt år, lite nytt hopp

Hoppas att ni alla hade ett bubbligt nyår, det hade jag! Jag önskar att 2010 ska bli året då det äntligen ska hända något på barnfronten för alla oss som kämpat och fortfarande kämpar på. Det är vi väl värda va?

Om ca fem veckor är det dags att plocka fram sprutorna igen, det är dags för vår sjätte IVF/ICSI behandling. Jag har inga stora förhoppningar om att det ska leda till en graviditet med tanke på vår historik men visst finns där ett litet hopp ändå. När vi ställdes inför faktum att vi tyvärr inte tillhörde den lyckliga skaran av par som får barn inom 3 IVF-behandlingar så köpte vi ett 3-pack privat. Vi sa då att har det inte lyckats efter sammanlagt 6 behandlingar så har vi ju verkligen försökt, då får vi gå vidare med adoption istället. Nu är vi där, vid behandling 6, den "sista" behandlingen. Om det verkligen blir den sista någonsin vet jag inte men det blir i alla fall den sista på länge. Ifall behandlingen inte lyckas nu heller så kommer vi att jobba vidare på adoption.

Jag kan mycket väl tänka mig att adoptera men jag längtar ändå fortfarande efter att bli gravid. Det hade ju varit helt underbart om det hade kunnat lyckas nu på sjätte försöket! Jag vågar inte tro att det ska göra det, men som sagt så gryr ändå ett litet hopp någonstans längst inne i hjärtat trots att förnuftet säger att det kommer att gå precis som de tidigare gångerna, det vill säga åt skogen. Det är väl bara att köra på och hoppas på det bästa.

7 kommentarer:

Sara sa...

Jag håller mina tummar att det ska gå vägen den här gången för er.

Vi är på gång snart med ett nytt frysförsök, men jag har nog inte tänkt att skriva om det i bloggen, vet inte om jag vill berätta för våra nära om det den här gången och de läser bloggen...

Tea sa...

Som du skriver nytt år och nytt hopp!

Anonym sa...

Ta vara på det lilla hoppet som gror, det kan ju vara den här gången det lyckas! Det tror jag. Nu laddar vi för ditt nästa försök, Alice. På det sjätte ska det ske!

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Såklart 2010 är VÅRT år! Nu ska vi bli jättegravida och få friska bäbisar framåt höstkanten :-)

Kram Ninna

Plusresan sa...

Jag hoppas verkligen för dig tjejen! Är inne i mitt fjärde försök nu och ligger bara två efter dig. Har svårt att tro att jag nånsin kommer att bli gravid och om några månader kommer jag sitta där jag med, i väntan på försök nummer 6.
Men lite hopp har vi väl antar jag? Annars hade vi väl inte hållit på så här?

Tycker du är jättestark som kämpar så!!! Jag hejar på dig!

KRAM

Lila sa...

Hej, jag håller verkligen tummen att det lyckas för er också!

Vi har också köpt 3 pack IVF, dem ligger och väntar på oss tills vi är redo.

Kram Lila

Fru H sa...

Är ny i bloggvärlden och halkade in hos dig och bara kände: Men hjälp hon skiver ju som jag känner! Tänkte bara meddela mig och önska lycka till. Vi ska börja vårt tredje försök i februari eller mars (efter ett frysförsök som jag inte ger mycket hopp som vanligt) fast vi har hållit på så läääänge så det kunde vara 10:onde försöket eller nåt om man ser till tiden. Min sida är http://gravidkampen.blogspot.com
Kramar fru H