tisdag 19 januari 2010

Mens

Idag kom mensen, eller igår egentligen för jag ser nu att klockan är över midnatt och det blivit tisdag. Måndag och mens, kan det bli sämre? Ja det är klart det kan men det var ingen höjdare i alla fall. Lite nere blir man ju ändå varje gång den kommer. Tänk om den bara kunde låta bli att komma någon gång, vad häftigt det hade varit! Helt underbart fantastiskt magiskt och superduperhärligt!

Det betyder i alla fall att det inte är långt kvar till sprutstart, ska ju börja med Menopur på dag 2 i nästa menscykel. Cirkus fyra veckor kvar alltså... Jag vill så himla himla gärna att det ska fungera den här gången! Jag vill det så oerhört mycket så att det inte går att beskriva i ord. Samtidigt är jag rädd för att det inte kommer att funka den här gången heller. Efter så många misslyckanden har man en pessimistisk röst inom sig som försöker göra sitt bästa för att platta till alla ens förhoppningar. Men jag måste försöka tänka positivt, det kan ju faktiskt funka helt plötsligt. Det finns ju dem som blir gravida efter många IVF-försök. Hoppas hoppas hoppas att det är vår tur den här gången!

5 kommentarer:

Fru H sa...

Jag håller i alla fall tummarna och hoppas för er skull. För jag vet så väl hur det är att hoppas så man nästan knyter sig. Och så rösten som varnar "varför skulle det funka denna gången". Men lyssna inte på den, det finns ju de som lyckas så det kanske går. Det borde kunna gå. Det kommer att gå (hoppas vi). Kram fru H

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

2010 är lyckans år för oss som vill bli gravida :-)

Positivt tänkande:-)

Hurtigt och klämkäckt? Japp, men jag gillar positiva tankar, även om det mestadels är motsatsen som landar på min blogg :-)

Varm kram Ninna

Tea sa...

Hoppas verkligen att det är er tur nu!

Unknown sa...

Åh, jag håller alla tummarna att det lyckas för dig snart.

Ha en mysig fredagskväll!

Mvh Camilla

Alice sa...

Tack för att ni peppar! :)