onsdag 27 januari 2010

Nattpass i snökaos

Inatt ska jag jobba och så även imorgon natt. Det råder kaos på vägarna här i Skåne för det snöar hejvilt samtidigt som det blåser kraftigt. Det betyder att snön driver snabbt i det platta skånska landskapet och vägar som precis plogats kan efter en kort stund vara helt oframkomliga igen. Läste nyss att E6'an mellan Helsingborg och Malmö är helt avstängd på grund av flera olyckor. Undrar om det blir en natt i trafikolyckornas tecken, bäst man tar på sig ylleunderstället under uniformen!

Nu är det cirkus 2,5 veckor kvar till sprutstart. Känner mig redo att köra igång igen. Det nya i denna behandling blir Trombyl, det har jag inte testat innan. Trombyl ska vara blodförtunnande vilket ökar cirkulationen i livmodern och detta kan kanske underlätta för embryot att fästa. En del som gjort flera IVF utan att lyckas har fått Trombyl och har då blivit gravida. Frågan är om det berodde på Trombylen eller om det helt enkelt var en fantastisk kämpe till embryo just den gången? Det är det väl ingen som vet tyvärr. Har även fått höra att man kan få Trombyl för att förhindra missfall ifall man fått upprepade sådana. Ifall ni har några erfarenheter av Trombyl får ni gärna dela med er!

Nej hörrni, nu ska jag ta och försöka sova en timme eller två inför nattens arbete. Ha det gott!

6 kommentarer:

Betti sa...

Hoppas det kommer att gå bra för er denna rundan! Förstår att det måste vara jobbigt. Men jag tror på er!! *kram*
Visste inte att de olika medecinerna hade så stor påverkan på olika saker. Kul att veta!! =0)
Jobba lugnt i natt och hoppas du kan ta dig hem i natt.

TeachMom sa...

Även jag håller tummarna för att det ska gå vägen denna gång. Ser fram emot att följa er resa.

Ta det lugnt i kväll/natt!

Hanna sa...

Hej!
Jag har skickat dig en blogaward, kolla in på min blogg för att skicka vidare! :)

Anna-Bell sa...

Nix pix har ingen erfarenhet av trombyl. Ännu. Ska också ta det vid nästa försök. Hur mycket ska du ta?

Anonym sa...

Hej!

Har precis avslutat min första ivf-bhandling. Jag fick 6 ägg varav 3 var superfina och som blev befruktade. Igår satte vi in ett ägg och trots att läkaren sagt att jag kan vara som vanligt ligger jag hemma med värmedyna, äter soppa, kollar datorn. Jag ruvar :).
Och har även jag börjat med Trombyl.

Jag har en underfunktion i sköldkörteln och ett aktivt immunförsvar som kan vara orsaken till att vi inte blev med barn (jag hoppas innerligt att det funkar den här gången). Men vad jag vill säga är att jag fått gå till fler läkare innan de rekommendera mig Levaxin för att höja dessa hormoner.


Här en annan länk jag hittade.
http://www.alltombarn.se/villhabarn/christine-fick-sju-missfall-fick-barn-med-hjalp-av-vanligt-kortison-1.17001

Lycka till med din ivf! Jag tror det kommer gå jättebra för oss! :)

Alice sa...

Tack för att ni peppar! Och tack för awarden! :)

Anna-Bell - jag ska ta 75 mg Trombyl och börjar med det redan när jag börjar med sprutorna.