tisdag 17 juli 2012

Ruvardag 12

Har avhållit mig från att tjuvtesta, har inte vågat. Idag är officiell testdag med blodprov och på torsdag ifall man väljer att göra vanligt gravtest hemma på urin. Hade inte tänkt att gå och ta något blodprov för det känns så himla jobbigt att få ett negativt besked på telefon från en främling. Hade tänkt vänta till helgen och göra gravtest hemma. Men så fick jag ett infall imorse och ringde min husläkarmottagning, för den ligger precis vid mitt jobb, jag fick komma dit och en av sköterskorna där tog ett blodprov på S-HCG quantitative. Jag kan ringa imorgon och få resultatet...

Räknar med att det är negativt. Vet inte varför men jag har nästan glömt bort det där plusset vi fick i februari, det känns helt overkligt att jag någonsin fått ett plus och faktiskt varit gravid. Det känns som en dröm.Vi är liksom paret som aldrig blir gravida trots alla våra försök, det har blivit en del av min identitet, jag är en kvinna som inte kan få barn, som inte kan bli gravid. Försöker tala om för mig själv att jag kan bli gravid, jag har blivit gravid en gång så det kan gå igen, men det är svårt att tro på det efter vår långa resa.

Jag vet inte hur det känns, om det känns som vid de andra försöken, jag blandar ihop försöken, allt känns som en himla röra. Tänker att det spelar ingen roll hur jag känner mig, det enda som räknas är det där testresultatet, imorgon vet vi...

2 kommentarer:

Cissi sa...

Hur gick det?

Elisabeth/MissB sa...

Undrar detsamma. Hoppas så på bra nyheter.