lördag 14 juli 2012

Ruvardag 9, nojjan har börjat

Allt följer samma mönster som vanligt vid ruvning... första veckan går jättefort och man tänker inte alltför mycket på symptom och sånt. Sedan börjar tiden plötsligt snigla sig fram och man börjar nojja över hur man känner eller inte känner. Ärligt talat minns jag inte exakt hur och när det kändes då när jag var gravid, även om det inte är speciellt länge sedan. Men jag minns att jag inte på något sätt alls var säker på eller "visste" att jag var gravid och var sjukt nervös när vi testade. Jag vet ju att det är helt meningslöst att känna efter för man vet ändå inte vad eventuella känningar eller avsaknad av känningar beror på, men det är ändå omöjligt att låta bli att känna efter och fundera, snacka om moment 22!

Sen nojjar jag över annat också, som att jag borde äta nyttigare, inte dricka något kaffe alls, inte proppa i mig massa salta jordnötter och så vidare... Jag är helt hopplös, jag vet ju att resultatet inte hänger på om jag dricker en kopp kaffe om dagen eller inte, men ändå kan jag inte låta bli att googla på kaffe och graviditet. Och tänk på den där tunga blomkrukan som jag släpade upp för altantrappan i förrgår, det kan inte ha varit bra. Usch, snacka om att hålla på och skuldbelägga sig själv! Man kan ju inte sluta leva för att man ruvar men ändå skulle man nästan vilja det, vira in sig bomull och lägga sig och vila som en kokong fram till testdag.

Nästan tur att semestern är slut och att man börjar jobba på måndag så man inte har så mycket tid över till alla knepiga funderingar. Testdag är på torsdag men jag kommer inte att vilja/våga testa då. Inte så kul att kanske få ett negativt test på morgonen och sedan behöva gå direkt till jobbet. Näe... funderar på att testa nästa lördag istället. Då kan vi deppa i lugn och ro hemma om det blir minus. Just nu lutar jag åt minus eftersom jag inte känner mig speciellt gravid, men det skiftar snabbt... :)

2 kommentarer:

William valde oss sa...

Jag gjorde precis som du. Slutade äta vissa saker och vågade inte göra andra. Allt för att försöka förbättra mina chanser till en graviditet. Man gör ju allt, griper efter varje halmstrå som finns, för man vill ju inget hellre än att det ska lyckas!
Håller tummarna för ett fint plus till helgen. Kram!

Alice sa...

Skönt att veta att man inte är ensam... Tack för tummarna! Kram/A