torsdag 27 augusti 2009

Dagen före äggplockning

Har inte hunnit skriva på bloggen på flera dagar :( Jag har jobbat intensivt, IVF'at och ägnat mig åt budgivning på drömhuset. Var på vul i tisdags, hade bara 9 äggblåsor men de var stora! Det var alltså lite färre blåsor än vad jag brukar ha men det hade gått fort med tillväxten. Behövde bara ta ytterligare en Menopur och Orgalutran och igår onsdag fick jag ta Pregnylen. Idag är en sprutfri dag och imorgon är det dags för äggplockning! Oj vad det har gått undan den här gången, 8 sprutdagar istället för 12 som jag brukar ha och så slapp man nedregleringen. Jag börjar gilla korta metoden igen, bara den ger några bra ägg imorgon, annars ogillar jag den skarpt. Det spänner i magen och ömmar i äggstockarna men det kändes mer förra IVF'en när jag hade fler äggblåsor så jag ska inte klaga.

Vi fick alldeles nyss veta att vi "vann" budgivningen på drömhuset, vi ska bli husägare! :) Känns fantastiskt kul och samtidigt lite läskigt...

Håll tummarna för mig imorgon!

5 kommentarer:

MDB sa...

Grattis till huset, och lycka till imorrn!

Sara sa...

Jag håller mina tummar för er imorgon!
Grattis ill erat drömhus!

Alma sa...

Grattis!! Vad kul att bli husägare!
Lycka till i morgon!

Kram

MochM sa...

Grattis till hus och små ägg. Förlåt STORA ägg! Nio stycken är väl ett finfint resultat, och det kan ju vara så att där finns fler som dom inte sett vid VUL.
Lycka till idag på äggplocket och ha en lugn och skön helg sen!
m.

Alice sa...

Tack alla snälla & rara tjejer!
Kram/Alice