måndag 31 augusti 2009

ET

Var sjukt nervös i förmiddags, så nervös att jag blev alldeles illamående, trodde att jag skulle kräkas i bilen på väg till kliniken. Jag var helt säker på att det inte skulle finnas något 8-celligt embryo, att om vi hade tur så skulle det finnas en liten stackars skrutt kvar med för få celler. Men det gick bra!!! Av våra 6 ägg hade 2 befruktats och båda var 8-celliga!

Den ena var jättefin, om man skulle sätta betyg så skulle den få MVG sa doktorn. Den andra var inte fullt lika fin men den var ok. De gjorde assisted hatching på dem och satte in båda två! Så nu är man ruvare igen med allt vad det innebär av pendling mellan hopp och förtvivlan.

Vi har verkligen gjort allting helt annorlunda den här behandlingen; korta metoden istället för långa, 3 dagars odling istället för 2 dagars, assisted hatching och crinone gel 1 gång/dag istället för progesteron vagitorier 3 ggr/dag. Undrar om det går vägen den här gången? Om cirkus två veckor vet vi...

9 kommentarer:

TeachMom sa...

Häftigt! Lycka till med dem båda två nu! Den här gången *är* det er tur! :)

Sara sa...

Wiieee att det blev två 8-celliga ägg. Nu är det bara att hålla tummarna för er.(Vilket jag såklart gör!)
Crinonestudien är vi också med i så vi får väl se om vi blir lottade med det eller vagiatorer.

Och som du skrev om träningen, jag dör ju inte om jag missar en träning. :) Inte heller två, tre eller fyra. Var mer orolig att det skulle vara en stor del av träningarna, så nu kör jag på så länge jag orkar helt enkelt.

Ha en skön kväll, och ruva lugnt!
Kramar Sara

Sara sa...

Grattis till att du har blivit ruvare igen! Härligt att det blev två stycken 8 celliga embryon.
Förstår att det jobbiga börjar nu, men jag håller tummarna!

Alma sa...

Åh va spännande!!
Håller alla tummar och tår!
Kram

Anna sa...

Oj, vad spännande! Håller tummarna för att det funkar nu.
Vad innebär assisted hatching?

Anna-Bell sa...

Lycka till nu!! Underbart att du fick tillbaka två!!

Sofie sa...

Spännande! Roligt med två små frön att ruva på.
Lycka till!

Anonym sa...

Lycka till! Jag hoppas innerligt att det går vägen för er den här gången. Håller tummarna.
Kram Åsa

Alice sa...

Tack alla snälla tjejer för era kommentarer och för att ni håller tummarna för oss!

Anna - assisted hatching innebär att man gör äggets skal lite tunnare för att underlätta "kläckningen" som måste ske innan ägget kan fästa i livmodern.