torsdag 11 februari 2010

Dags igen... sprutdag 1, IVF 6

Igår kom mensen. Har blivit helt oregelbunden verkar det som. Nu var cykeln på bara 23 dagar, skulle inte fått mens förrän på lördag egentligen om man ska gå efter att min cykel normalt brukar vara 26 dagar. Men förra gången var den 29 dagar och gången innan det 24 dagar. Förstår inte vad det är som händer med min kropp, varför har den ballat ur såhär?

Hur som helst, mens igår betyder spruta ikväll. Det är sprutdag 1 igen, för sjätte gången. Nu får det banne mig vara vår tur att lyckas den här gången!

Jobbar kvällspass idag, vilket innebär att jag slutar först klockan 23. Så det blir till att fixa och trixa med Menopur på jobbet. Inte så kul men det känns lite sent att ta sprutan först framåt 23.30 när jag är hemma igen. Har även börjat med Trombyl, 75 mg, en tablett om dagen från och med sprutdag 1. Heja Trombyl, hoppas den gör susen!

2 kommentarer:

Tea sa...

Lycka till! Måste vara skönt att få komma igång igen.

Sara sa...

Grattis till sprutstarten, nu håller jag tummarna att det blir 6:e gången gillt!