måndag 22 februari 2010

En grå dag

Idag skulle jag ha varit på äggplockning ifall behandlingen inte skulle ha avbrutits. Känns himla trist, känner mig ledsen och nere. För att spä på det hela ytterligare så sitter jag och tittar på Riskförlossningar på TV4 Fakta. Varför titta på ett program som bara får en att gråta... snacka om självplågeri. Och ikväll ska man jobba, är inte upplagd för det, vill bara dra täcket över huvudet.

Fick ju en Pregnyl spruta på kliniken i torsdags och rådet att ha sex torsdag och fredag. Såklart har vi lytt doktorns order och lite till... ;) Inte för att jag tror att vi har så stora chanser. Jag menar vi har ju faktiskt försökt få barn i tre års tid utan att vi någonsin fått se ett plus. Men men, chansen finns ju. Enligt doktorn är spermierna inte så dåliga, chansen finns absolut enligt henne.

Till något annat lite otrevligt... I fredags efter att vi haft sex så kom det lite blod när jag var på toaletten. Inte så att jag behövde skydd eller så, men det kom lite på toapappret. Det är nu tredje månaden i rad som det händer efter att vi haft sex vid ägglossning. Det har aldrig hänt innan det. Undrar vad det kan bero på? Ifall någon av er kära läsare hört talas om sånt eller har erfarenheter så får ni gärna berätta!

4 kommentarer:

Joanna sa...

Förstår att det känns tungt nu...men bra att ni har kämpat på med det naturliga barntillverkarsättet i alla fall ;)

Vad jag förstått så kan man blöda lite när man har ÄL. Sen gör ju alla hormonerna att slemhinnorna blir mycket skörare och det kan man också blöda av.

Tror inte det är något att bli bekymrad över. Men man kan ju alltid höra med såna som borde ha svar. Har du frågat på kliniken?

Många kramar till dig!!!!

Sara sa...

Tack för dina gratulationer.
Förstår att det känns tungt nu för dig.
Slemhinnorna blir kanske känsligare i samband med ägglossningen och att det är därför det kommer lite blod i samband med sex.

Kram

Anonym sa...

Hej, usch, jag förstår att det känns tungt. Vi fick också avbryta vår omgång nu och det var svårt men jag har landat i att det är bättre när allt är på plats istället för att chansa. Blödningen behöver du inte bry dig om precis som de andra skriver beror det på sköra slemhinnor.
Lycka till!

Ps. Jag har lämnat en award till dig ;)

Anonym sa...

Hej,
har precis halkat in här hos dig och kan inte sluta läsa er historia. Den är så väldigt lik min egen historia. Vi försökte få barn i 3 år och sedan blev det ivf för oss. Jag har gjort 5 IVF utan att få + en endaste gång. Allt ser fint ut och det finns ingen förklaring. Men när jag bytte gynekolog mot slutet när jag gett upp allt hopp sa hon att jag hade enormt torra slemhinnor och att de var för torra för att det skulle kunna fästa ett ägg - fick några salvor, mittt minne sviker mig nu men det var i alla fall vaginala salvor som jag skulle använda - en med östrogen och en som är receptfri på apoteket. Använde dessa i 3 veckor och tro det eller ej men jag blev spontant gravid efter det.... 2 gånger!

Lycka till - Kram M