lördag 13 februari 2010

Sprutdag 3, IVF 6

Igår gick det inte riktigt lika bra med sprutan. Lyckades få en massa luftbubblor i blandningen som jag inte kunde få bort helt och hållet. Så det gick trögt att ta sprutan, tog jättelång tid och gjorde ont! Är fortfarande förkyld men nu är jag ledig hela helgen och kan ta det lugnt och kurera mig, skönt!

Jag lovade ju att återkomma med mina skyldigheter gällande awarden. Jag fick den för ett bra tag sedan men har ju inte varit så flitig bloggare under några veckor. Hur som helst, när jag surfat runt på andra bloggar verkar det som att många som jag skulle vilja ge den till redan har fått den. Jag är därför lite busig och kommer inte att skicka den vidare till någon. Men om någon är intresserad så kommer här 7 intressanta/ointressanta fakta om mig:

  1. Jag älskar att åka skidor, mest utför men även att gå på tur på fjället.
  2. Jag är galen i choklad, både i fast och flytande form.
  3. Jag gillar att se program om konstiga människor, tex Outsiders.
  4. Jag kan tre språk flytande och ytterligare fyra språk sådär.
  5. Jag är 175 cm lång.
  6. Jag har storlek 39-40 i skor.
  7. Jag har väldigt små händer, så små att jag har en mindre pistol än mina kollegor.

Ikväll är det dags för spruta 3. Brukar börja känna av att det händer något i äggstockarna efter ca 3 - 4 sprutdagar. Hoppas på många fina ägg den här gången. Undrar om Trombylen påverkar äggkvaliteten? Jag tar ju även Trombyl nu när jag sprutar och det är blodförtunnande. Ifall någon vet något om det får ni gärna skriva om det.

Trevlig helg!

4 kommentarer:

Anna-Bell sa...

Hoppas nu på denna gång! Käkar man trombyl eller tar man det i annan form? Och du pistol, det låter farligt. Är du polis eller?
Kram

Sara sa...

Roligt att läsa din lista, min svåger är polis och han har nästan samma problem som dig men tvärtom om du förstår hur jag menar :-)

Hoppas att det gick bättre att ta sprutan ikväll,

Sara sa...

Man ska ha såna dagar ibland också, idag har vi inte gjort nånting. Bara tittat på film och myst i soffan.

Jag hoppas förkylningen ger med sig snart. Krya på dig!!
Kram

Alice sa...

Japp jag är polis, i yttre tjänst. Passar inte alltid så bra ihop med IVF. Ibland önskar man att man fått sitta ifred på ett kontor ;)

Trombylen käkar man i form av tabletter. De är jättesöta, små och hjärtformade!

Förkylningen är lite bättre nu så imorgon blir det jobb igen.

Kram på er!