torsdag 18 februari 2010

Slut för den här gången...

Idag på VUL hände något som aldrig hänt mig förut, det fanns bara ett ägg som var i rätt storlek, ETT ynka ägg! Jag brukar ha runt sju stycken stora och några lite mindre. Men idag fanns alltså bara ett enda stort och några stycken jättesmå som det inte skulle bli något av. Doktorn avrådde från äggplockning och så fick det bli. IVF-försök nummer 6 är avbrutet. Blev chockad, det var ett resultat som jag inte hade någon som helst mental förberedelse för. Jäkligt trist! Fick en pregnylspruta på kliniken så att jag lossar det ägget som var moget. Doktorn tyckte att vi skulle prova hemma på den naturliga vägen den här månaden. Ja... vad ska man göra... gilla läget antar jag.

9 kommentarer:

Sara sa...

Fy vad tråkigt. Blir jätteledsen för er skull, känns ju så jävla orättvist.

Jag hoppas ni tar hand om varandra några dagar innan ni tar nya tag!

Styrke-kramar i massor

Sara sa...

Så himla tråkigt att det blev så där. Förstår att det känns jobbigt när ni var inställda på att göra ett försök.

Men prova på vanlig väg, det kan ju inte skada ;-)

Kram

Joanna sa...

Nej, men OJ! Fy vad tråkigt :(
Vad konstigt att det kan skilja så mycket från gång till gång...

Kämpa lite på naturlig väg istället den här månaden ;) Och går det inte vägen så har ni haft det härligt i alla fall! ;)

Vi har till exempel aldrig sex efter ET för jag vågar inte. ÄR så rädd att det ska påverka embryot.

Kram på dig!

Hanna sa...

Vad ledsamt! Förstår att ni inte var beredda på det... Håller en tumme för att det funkar den naturliga vägen istället! :) Kram från Hanna

Tea sa...

Inte kul! Förstår att det känns jobbigt. Kram

Lila sa...

Men gud så jobbigt! Hoppas det går bra nästa tillfälle!!

Många styrkekramar Lila

Anonym sa...

Fan också. Men varför kunde man inte plocka det enda ägget? Ibland tror jag att sjukvårdspersonalen blir lite vana, lite statistikfixerade och inte kan förhålla sig till ovanliga förhållanden.

Bra rekommendation av doktorn annars, att prova själv. Precis som om man kommer till kliniken för skojs skull, egentligen kunde man ju klarat av det själv hemma.

Att man inte tänkte på det...

Alice sa...

Tack för alla era kommentarer! Det värmer i hjärtat att ni finns där ute och tänker på mig.

Enligt läkaren var det så liten chans att det skulle bli något bra av ett enda ägg så hon avrådde från ÄP. Jag höll med henne eftersom vi tidigare fått 1-2 bra embryon av 6-10 ägg. Att vi då nu skulle få ett bra embryo av ett enda ägg kändes osannolikt.

Dessutom är det så att ifall vi hade fått ett halvdant embryo så hade det ju satts in och då hade det räknat som en behandling, vår sista i trepacket. Nu räknas inte behandlingen och vi får ett nytt försök utan att betala mera.

Läkaren trodde att det här var en engångsföreteelse, att jag hade en dålig månad. Hon tror att det kommer att se bättre ut nästa försök med antalet ägg och då får vi ett större urval och en bättre chans till graviditet.

Jag köper det hon säger och även om det är jäkligt trist och tungt att abryta en behandling så känns det som rätt val för oss.

Sen tror jag ju inte att vi lyckas på egen hand trots ett moget ägg och en Pregnyl spruta men det skadar ju inte att försöka som ni säger.

Kram på er!

Anna-Bell sa...

Fan vilket skit!*kramar om*