torsdag 31 maj 2012

Lite eländigt nu...

Har haft mycket att göra på jobbet och ganska så stressigt på sistone. I vanliga fall är jag rätt stresstålig men jag tror att vår livssituation med frustrationen över vår ofrivilliga barnlöshet och sorgen över missfallet i mars har gjort mig känsligare än vanligt. Jag har haft mycket huvudvärk på sistone och orkar absolut ingenting efter jobbet, bara kraschlandar i soffan framför tv'n. Känns sådär kul...

Idag blev jag också ledsen på jobbet men höll masken som så många gånger förr, men grät bittra tårar när jag kom hem. Träffade en kollega som är gravid på lunchen. Har inte pratat med henne om det tidigare men har vetat om ett tag att hon är det. Hon berättade idag att hon inte vetat om att hon var gravid förrän i vecka 13, för hon hade minsann precis slutat med p-piller och inte fått en vanlig mens än, hon trodde att det kunde dröja innan mensen kom igång så därför tyckte hon inte det var konstigt att den dröjde. Hon blev alltså gravid direkt efter att hon slutat med p-piller, innan nästa mens ens kommit! Hon ska ha barn i oktober. Jag skulle haft barn i oktober... om jag inte hade fått missfall. Blev så himla ledsen! Varför ska det vara så jäkla lätt för vissa? Rumla runt i sängen några gånger och vips direkt är de gravida på första rundan och såklart går allt jättebra, inga missfall där inte. Är ändå glad för deras skull men väldigt ledsen och bitter över vår egen situation och såklart rätt så avundsjuk. Ska detta aldrig vända?

Ska i alla fall försöka med ett till FET nu i sommar, ska börja med medicineringen när nästa mens kommer om ca 2 veckor. Sen blir det förhoppningsvis insättning i skiftet juni/juli, vi har ju bara två embryon kvar i frysen, hoppas att i alla fall en av dem klarar sig!

3 kommentarer:

William valde oss sa...

Åh det är verkligen det sista man vill höra! :( Förstår att du blev ledsen, det gör så ont att vara ofrivilligt barnlös och en sådan berättelse klarar man sig ju utan. Jag hoppas att ert kommande försök kommer att lyckas. Kram

MissB/Elisabeth sa...

Lider med dig. Det är verkligen orättvist att en del blir gravida direkt utan att ens egentligen ha försökt och så får vi andra kämpa så vi nästan går itu. Men du ska se att det är er tur nu när ni gör ert FET. Tummar och tår och må så bra du bara kan tills dess.
Styrkekramar

Alice sa...

Tack för er peppning, kram!