måndag 14 maj 2012

Ruvardag 11

Kunde såklart inte låta bli utan tjuvtestade igår på ruvardag 10, testet var negativt. Blev så himla ledsen och kände att det är helt kört, jag är inte gravid, vi har misslyckats. Så det var ju bara så dumt att testa! Samtidigt som man blir ledsen och besviken ifall det är negativt så kan man inte lita helt och hållet på resultatet ändå eftersom man testar så tidigt. Men jag trodde faktiskt att jag skulle få plus när jag bestämde mig för att testa, har ju känt mig som förra gången, när jag faktiskt var gravid. Därför blev kanske fallet ännu högre...

Men nu när jag funderat på saken så har jag bestämt mig för att det inte alls behöver vara kört. Förra gången testade jag första gången på ruvardag 12 och fick då svagt plus. Tror faktiskt inte att jag hade fått det plusset om jag hade testat på ruvardag 10 den gången. Har ju såklart läst en massa på FL också och där finns många exempel på andra som först fått negativt test runt dag 10 och sedan positivt några dagar senare. Så hoppet lever även om det fått sig en törn!

Sen mår jag ju som en råtta, ont i magen, ont i huvudet, trött, disträ, okoncentrerad, rapar för kung och fosterland, lätt illamående om jag blir hungrig, ont i halsen, känner mig varm men har inte feber, sover dåligt och måste upp och kissa på nätterna. Listan är ju hur lång som helst! Fattar inte hur man skulle kunna må såhär kass om man inte är gravid... Ja det skulle ju vara om man är sjuk då, inbillningssjuk kanske... ;)

Imorgon på ruvardag 12 är det i alla fall officiell testdag, med blodprov. Har fått en tid på gynmottagningen på förmiddagen imorgon för att ta blodprovet. Tror man får besked senare samma dag, så imorgon eftermiddag vet vi förhoppningsvis. Håll era tummar imorgon snälla ni, de behövs!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad tråkigt! Håller tummar och tår för att det ska gå vägen imorgon! :-) Jag är också, liksom du, 36 och blev gravid på första IVF-försöket, som tyvärr slutade i MA i januari. Nu har vi gjort FET och jag är idag på RD 12, med TD den 18 maj... Ligger hemma och är förkyld och grubblar alldeles för mycket. Lycka-till-kram från ruvar-syster!

Pez sa...

Jag ska tänka på dig imorgon. Hoppas att det blir ett positivt resultat på blodprovet. Hoppet är det sista som lämnar oss ruvare!!
Kramar i massor

Anonym sa...

när jag blev gravid med min dotter så testa jag negativt med sticka dagen före jag tog blodprov. jag trodde förstås att det var kört, men jag hade turen på min sida o. fick vår prinsessa. så jag fortsätter att hålla tummarna att det ska funka./emma

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Håller tummarna för dig, såklart :-)

Kram!

Sara sa...

Åhhh vad jag hoppas på att minuset berodde på för tidigt test och att du idag fått glada nyheter!
Jag fortsätter hålla tummarna och tänker på er!

Kramar