måndag 7 maj 2012

Ruvardag 4

Känner mig trött och sliten idag. Hade jättesvårt att somna igår kväll, gick och lade mig vid 22.30 men vid 02.15 var jag fortfarande helt klarvaken och hade inte ens slumrat till, galet! Låg sedan vaken en stund till innan jag äntligen somnade kanske framåt 03-tiden. Inte så lyckat när man var tvungen att kliva upp 06.15 imorse.

Anledningen till att jag hade svårt att somna var dels att jag kände lite svag tryckande känsla i livmoderstrakten och dels att jag då började fundera en massa och tankarna började snurra rundor. Hade svårt att slappna av liksom.

Jag har räknat ut att om embryot/embryona fäst så har de gjort det vid detta laget. Hur tidigt är det egentligen möjligt att känna något av en eventuell graviditet? Kan man kanske känna något tidigare om man nyligen varit gravid? Jag känner mig konstig, jättesvårt att förklara hur det känns, bara en allmän skum känsla i kroppen och sedan den där svagt tryckande känslan mitt i nedre delen av magen. Kände ungefär så förra gången då jag var gravid men lite senare, kanske några dagar innan vi fick plus, minns inte riktigt. Attans att man glömmer så fort...

Sen har jag ju ingen tidigare erfarenhet av hur det kan kännas efter en ÄD-behandling om man inte är gravid. Vad får man för symptom av enbart medicinerna? Men jag har i och för sig inte haft några biverkningar som jag reagerat på och medicinerna har jag ju knaprat länge nu... Ni ser ju vart jag vill komma, att det är gravidsymptom som jag har! :) Det är nog alldeles för tidigt, det är säkert inbillning alltihop.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej. har kollat in din blogg lite nu som då. kul att du är ruvare. det jag själv kommer ihåg från mina två ruvartider med lyckade resultat är att jag kände något redan samma dag som de embryona sattes in. en märklig känsla. tyvärr sluta ju det ena i missfall senare men det andra blev vår underbara dotter som fyller 1 år idag.

jag kommer nu att hålla tummarna att det är er tur att verkligen lyckas. o. att det dycker upp en el. två knoddar i januari.

hälsnigar emma