tisdag 8 maj 2012

Ruvardag 5

Sov dåligt inatt igen. Somnade först men vaknade efter några timmar genomsvettig över hela kroppen, lakanen var helt blöta. Somnade om sedan och vaknade igen vid halv fem tiden av att jag var kissnödig och var tvungen att gå på toaletten. Sedan hade jag svårt att somna om, hade svag molvärk i nedre magen och i övre magen sög det till i magsäcken och jag kände mig hungrig. Idag har den svaga molvärken i nedre magen fortsatt konstant hela dagen och håller fortfarande i sig. Gravidsymptom eller inbillning?

Åh vad tiden sniglar sig fram... Har testdag den 15/5 med blodprov. Men har inte bestämt mig för ifall jag åker iväg på det eller ifall vi ska göra som sist och vänta lite till och göra ett vanligt graviditetstest hemma istället. Vi får se...

3 kommentarer:

Pez sa...

Förstår att det känns jobbigt.
Tyvärr är det bara att genomlida de här dagarna och försöka få ut något vettigt av dem.
Ta hand om dig!
Kram

Anonym sa...

Hej! "Ruvar" oxå och är på dag 3..kul o hitta till din blogg! är själv oxå 36 år och har inga barn sedan tidigare..håller tummarna och följer med spänning hur det går!
/Linda

Alice sa...

Tack för omtanken Pez, kram!

Välkommen hit Linda, ruva lugnt, håller tummarna för dig!