fredag 11 maj 2012

Ruvardag 8

Äntligen fredag! Har haft en rätt så fullspäckad vecka på jobbet och det var full rulle in i det sista idag. Men nu har helgen börjat, känns skönt. Känner mig sugen på ett glas rosévin... hmm... det går ju inte. Borde man ens vara sugen nu när man ruvar ifall man är gravid eller är det ett dåligt tecken tro?

Sitter här och pillar i mig jordnötter, får väl ta ett glas Ramlösa till. Matlusten är det i alla fall inget fel på. Har precis som förra gången ett himla sug i maggropen i tid och otid och allra mest direkt när jag vaknar på morgonen. Förra gången var jag ju gravid men vet ju ändå inte om det berodde på det eller på medicinerna. Så det känns som att det inte är någon större idé att analysera för mycket, men att helt låta blir är nog omöjligt ;)

De eventuella "symptomen" är i alla fall följande:

Svag svag molkänsla mitt i nedre delen av magen av och till, mer på kvällarna.
Sug i magen om jag inte ätit på ett tag.
Lite sur känsla i maggropen emellanåt.
Otroligt rapig på kvällarna, kan sitta och rapa konstant i en timme eller mer.
Trögare mage än vanligt.
Sover dåligt och vaknar varje natt för att gå upp och kissa, vilket jag normalt inte gör.
Trött och disträ (beror nog på att jag sover dåligt och har mycket på jobbet).

Har inte det minsta ömma bröst men det hade jag inte förra gången heller förrän två dagar före plusset som då kom på ruvardag 12. Man kan väl säga att jag känner mig ungefär som jag gjorde sist, om jag minns rätt... Men vågar absolut inte påstå att jag skulle vara gravid igen för det. Tror mycket av de så kallade symptomen har att göra med progynon och progesteron och att man känner efter extra mycket. Det går inte att veta alls helt enkelt, det är bara att vänta... vänta... vänta... och sen testa och se!

Trevlig helg!!!


3 kommentarer:

William valde oss sa...

Det låter positivt! Jag håller tummarna och önskar Lycka till! Hoppas på ett fint plus på stickan om några dagar.
Hoppas du får en revlig helg!

MissB/Elisabeth sa...

Åh vad spännande att du ruvar igen. Det SKA gå vägen den här gången, tummar och tår hålls det här.

Alice sa...

Tack för tummarna, de behövs!