onsdag 16 maj 2012

Trött, trött, trött

Fick testresultatet igår på mitt blodprov, hcg var lägre än 1, alltså negativt, toknegativt! Ledsen, uppgiven och trött, så himla trött...

Hur många försök ska man orka med egentligen? Vi har två embryon kvar i frysen i Finland, känns högst osäkert att det ens blir en till FET. Nu denna gången gick det åt fem embryon från frysen för att få fram de två som sattes in. Känns då som att risken är rätt stor att ingen av de två som är kvar kommer att överleva, eventuellt kanske en om vi har tur. Om det inte blir någon mer FET eller om det inte blir barn av den så är det bara att börja om från början igen med ny donator och hosta upp ytterligare ca 70 000 kr. Känns rätt hopplöst just nu...

Adoption känns också rätt hopplöst. Köerna blir bara längre och längre och det kommer allt färre barn till Sverige. Korea som vi passade in så bra på förut kan vi tydligen glömma nu för de håller på att ändra sin lagstifning och då är maken plötsligt för gammal. Etiopien passar vi in på men det är fyra års kö i Sverige och sedan ca ett års kö i landet. För oss med vår kötid innebär det ca två års väntan.

Nej usch och fy vilket negativt inlägg, men jag känner mig rätt negativ idag, lika negativ som mitt testresultat.

7 kommentarer:

MissB/Elisabeth sa...

FASEN också!! Det som skulle vara er tur nu. Sååå ledsen för er skull. Vet inte vad jag ska skriva, finns inget som kan hjälpa eller trösta men skickar massa, massa, massa styrkekramar.

Alice sa...

Tack för omtanken Elisabeth, kram!

Anonym sa...

Har hållit tummarna för er och tänkte på er under gårdagen. Ledsen för det negativa beskedet. Skickar också många styrkekramar!

/S

Anonym sa...

Aj... Det var otroligt tråkigt att höra/läsa om ert minus... Det gör mig ont...

TeachMom sa...

Jag beklagar verkligen. Ville att det skulle vara er tur! Kramar!

motvalls sa...

Usch, beklagar! Kram!

Alice sa...

Tack för att ni tänker på oss, kram!