lördag 5 maj 2012

Ruvare igen

Två små liv sattes in i torsdags! Det var inga absoluta toppembryon men de var bra enligt farbror doktorn. De fick tina upp fem av våra sju embryon för att få fram två som fortsatte celldela rätt och såg bra ut. Av de andra tre hade en stannat upp helt och två var alldeles för dåliga på andra sätt, inte livsdugliga helt enkelt.

Vi är försiktigt optimistiska... Kan man ha sån tur att man blir gravid två insättningar i rad? Det är klart att man kan ha sån tur och hoppas vi har det! Förra gången blev jag gravid men det gick ju åt skogen, så nu måste det vara vår tur att både bli gravida och att få barn. Men samtidigt viskar en annan liten röst inom mig att vi faktiskt fick de två bästa embryona förra gången och nu har vi fått två något sämre som dessutom varit frysta, så chansen ser inte riktigt lika bra ut denna gången, rent statistiskt sett. Usch, bort med den rösten, tänker inte lyssna på den, ska verkligen försöka att inte lyssna på den, ska försöka vara positiv. Även om jag av lång erfarenhet med många ruvningar vet att jag nu stigit på första vagnen på känslornas berg- och dalbana, turen är ca två veckor lång, enjoy the ride!

6 kommentarer:

TeachMom sa...

Jo, men nu ska vi vara positiva. Klart att det kommer att funka nu! Håller tummar o tår! Kram!

Pez sa...

Det är så skönt att bli ruvare, då kan man få slappna av i några dagar i alla fall!
Kram

Kirane sa...

Jag håller tummarna för er.
Vi har bara ett enda embryo i frysen...tänk om det inte klarar sig..?

Jag kniper lite med tårna också, för säkerhets skull... ;)

Kram. :)

Malla sa...

Håller tummarna och hoppas det går bra! Man lär sig efter varje försök. Plussade för första gången i mitt liv på IVF 5, då tog jag Albyl minor till puss(eget bevåg). Slutade med MA v.8. På IVF 6 undersökte jag själv och ville ta prednisolon. Inget som doktorn rekommenderade. Men fick utskrivet och rek till pluss. Men jag tog till v.12.

Kram

Sara sa...

Heja embryona nu! Återföring nr 8 var enda gången vi satte in två embryon, och de hade inte lika bra förutsättningar som alla andra gånger och se hur det gick för oss. ;)

Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får ett starkt plus om någon vecka och att det kommer gå hela vägen till 2013 innan dom kikar ut!

Kramar!

Alice sa...

Tack för era tummar, de behövs!!! :) Och du ger mig lite extra hopp med din solskenshistoria Sara, me like!
Kram på er!