tisdag 14 april 2009

Kvällen före äggplockning

Pregnylen igår kväll sved mycket mindre än Menopur har gjort på sistone tycker jag. Kommer ihåg vad jag tyckte det var krångligt och trixigt med Pregnylen på första IVF'en, då hade jag Gonal F istället för Menopur. Men sedan man vant sig vid att trixa med Menopur (har hög dos = många flaskor) känns Pregnylen som en barnlek.
Nu dagen efter Pregnyl har, förutom magen, även brösten svullnat en del och bröstvårtorna är duktigt ömma. Nu känner jag mig redo för att plockas!

Ikväll är det dubbla avsnitt av Desperate housewives, perfekt för mig eftersom jag inte orkar göra något annat än slappa i soffan och glo på dumburken. Nu väntar jag på att mannen ska komma hem, han ska handla på hemvägen och sedan fixa till en god pasta åt oss till middag. Bra att ladda upp med en rejäl middag eftersom man sedan ska fasta från midnatt, alltså ingen frukost imorgon innan äggplock.

Måste komma ihåg att säga till narkossköterskan imorgon att jag mådde jätteilla och kräktes hela eftermiddagen av narkosen förra gången. En annan sköterska har nämligen berättat att man kan få något medel innan narkosen som ska motverka illamående. Det lät toppen, det vill jag ha!

2 kommentarer:

Betti sa...

Lycka nu till i morron!! Hoppas det blir en massa fin små starka ägg ;)
Kram

TeachMom sa...

Ja, lycka till i morgon! Jag ser fram emot att läsa god nyheter när jag kommer tillbaka till helgen!