tisdag 21 april 2009

Ruvardag 4

Som vanligt så sniglar sig tiden fram när man ruvar... man vill ju bara veta... är det vår tur den här gången? Åh vad jag hoppas att det fastnar den här gången! Brösten ömmar, men det har dom gjort sedan dagen efter ÄP, måste vara en biverkning av pregnylen och progesteronet. Är även fortfarande lite öm och svullen i magen, känner mig tjock och plufsig. Jag var sjukskriven förra veckan då jag hade ÄP och ET eftersom jag har ett fysiskt jobb och bär tung utrustning. Igår var första jobbdagen efter sjukskrivningen och jag kände mig inte i form... jag kände mig flåsig, tung och klumpig och fick knappt igen uniformsbyxorna, men jag kan ju inte stanna hemma hela ruvperioden heller! Idag har jag en fridag som tur är så jag får vila upp mig lite extra. Men sedan jobbar jag tre kvällar i rad, hoppas bara det blir lugnt på jobbet och inga språng- eller brottningsmatcher.

Idag har jag legat i soffan i hela förmiddagen och tittat på gamla avsnitt av Greys anatomy, jag älskar den serien! Borde nog ta mig i kragen nu, klä på mig något annat än myskläder och gå ut och ta en rask promenad i det härliga soliga vädret istället för att bara slappa inomhus, det förbättrar ju inte formen direkt...

4 kommentarer:

Pez sa...

Kämpa på!!!
Jag håller med dig, den serien är den absolut bästa.
Kram

TeachMom sa...

Lycka till med de båda. Jag hoppas att de håller sig där de är. :)

MochM sa...

Ja det är knasigt med biverkningarna under ruvartiden, progesteronet och graviditet ger ju samma typ. Men den här gången ska dom väl vara från det senare! Det håller jag tummarna för.
Och jag håller med om Greys, älskar den också!
m.

Pez sa...

Hej igen!!
Det där med veckorna är lite klurigt. Jag har gått i 11 fullgångna veckor och har nu påbörjat vecka 12.
När man läser diverse graviditetskalendrar så står de nästan alltid i påbörjade veckor..
Vet inte om min förklaring gjorde det klarare men men....
Risken för missfall för mig har helt klart minskat men tyvärr har inte oron gjort det ännu.
Ta hand om dig!!
Kram