måndag 13 april 2009

Sprutdag 13 - dags för Pregnyl

Igår var ytterligare en härlig dag med fantastiskt väder! Vi åt frukost utomhus, satt i solen och bara njöt i nästan två timmar. Sedan åkte vi till svärmor, hjälpte till att tvätta hennes bil och bytte till sommardäck på vår bil. Vi passade även på att tvätta lite kläder eftersom vår tvättmaskin tyvärr gick sönder häromdagen. Trist med trasig tvättmaskin... det är först då man inser hur mycket man verkligen behöver en...

Igår var även sista dagen med Menopur. Den sista sprutan sved och brände ordentligt, jag hoppas verkligen att det var den sista Menopuren någonsin... Ikväll är det dags för Pregnyl-sprutan! Nu ska här uppnås slutlig äggmognad/ägglossning så att äggen blir redo att plockas på onsdag. Tänk att det redan är dags för äggplock, det har gått fort nu under sprutperioden totalt sett även om de sista dagarna gått lite väl långsamt tycker jag. De sista dagarnas seghet beror nog på mitt allmäntillstånd. Jag har vaggat fram som en anka och varit rejält svullen och öm i magen. Min mage har svullnat upp rejält mycket mer än de andra gångerna. Har fått gå runt i tunika eller liknande plagg de senaste dagarna. Drog upp tunikan och visade magen för en kompis som frågade hur det gick. Hon blev helt chockad och utbrast "men du ser ju ut att vara långt gången i en graviditet", "hormoner" svarade jag. Ja jag lär ju inte vara överstimulerad i alla fall, har ju 13 äggblåsor enligt VUL.

Jag har ätit massor av ägg nu under påsken och skickat massor av goda tankar till mina egna "påskägg" i magen. Det måste ju bara resultera i några fina ägg på äggplocket! :)

4 kommentarer:

TeachMom sa...

Lycka till på onsdag. Här kommer några fler goda tankar! :)

Alice sa...

Tack snälla TeachGirl!

MochM sa...

Jag håller tummarna för många fina påskägg i din mage imorgon som kommer befruktas fint och bli till liten bebis!
Kram m.

Alice sa...

Tack M! :)