lördag 4 april 2009

Sprutdag 4 - strålande sol!

Vilken härlig morgon med knallblå himmel, strålande sol och vindstilla! Vindstilla är ovanligt här vid den skånska kusten där jag bor, här blåser det nästan för jämnan, stan är helt enkelt rena blåshålet. Ska strax gå ut på morgonpromenad längs havet, innan frukost. Idag har vädernissarna lovat 15-16 grader och sol hela dagen så det lär bli en toppendag! Det är fantastiskt vilken inverkan vädret har på humöret.

Känner mig trött och lätt illamående på kvällarna just nu men på förmiddagarna är jag pigg och glad. Har fortsatt träna trots att jag börjat spruta, har både sprungit och styrketränat i veckan. Det har faktiskt gått bra. Känner mig långsam, seg och tung när jag springer men det går att göra det. Styrketräning är på något sätt lättare, antagligen för att man får vila lite mellan övningarna. Under mina andra IVF-behandlingar har träningen minskat under sprayperioden pga trötthet för att sedan helt förvinna under sprutperioden fram till misslyckandet. Nu kommer jag nog att kunna träna fram till ÄP känns det som just nu i alla fall, hoppas det fortsätter så.

Dags för promenad!

1 kommentar:

TeachMom sa...

Ja visst har det varit en underbar dag, även här uppe i Stockholm.

Skönt att du känner dig piggare nu. Jag hoppas att jag kommer kunna fortsätta träna när behandlingen startar.

Ha en fortsatt underbar helg!