torsdag 9 april 2009

Sprutdag 9 - varit på VUL

Idag var jag på VUL, det såg bra ut, hade 13 fina äggblåsor! Så många har jag aldrig haft tidigare och för första gången hade jag många även på höger sida, där brukar det bara finnas ett par små stackare. Nu blir det äggplockning på onsdag i nästa vecka, oj oj vad spännande, hoppas att det ska gå bra!

Glömde tyvärr fråga om det där med träning. Men känner nu att det inte är aktuellt med träning på ett tag. Magen är svullen och öm och det trycker på där inne, är ständigt kissnödig. Det känns mer i äggstockarna när jag går fort eller lyfter tungt så nu tänker jag ta det lugnt fram till äggplocket.

Nu ska jag strax ut i solen igen, ska träffa en kompis för en fika på stan. Det ska bli mysigt, det är inte så ofta vi ses själva bara hon och jag nuförtiden. Hon fick barn för drygt ett år sedan och sedan dess har hon av förklarliga skäl nästan alltid med sig lillkillen. Han är hur söt och go som helst men det blir ju inte så att vi kan umgås i lugn och ro riktigt när han är med. Ibland är det skönare att träffas utan att det är barn med.

GLAD PÅSK!

3 kommentarer:

Betti sa...

Låter ju kanon bra med VUL resultatet idag!!! Kommer att gå kalas bra!! Hoppas det blir lika många om inte fler, fina ägg =) Onsdag går ju fort nu!! Lycka till med dig!! Och en Glad Påsk på dig!! *kram*

J sa...

Hej! Hittade din blogg häromdagen (via Minbebis om jag inte minns fel?) och jag är fast :)! Är själv på spraydag 2, min (vår) första IVF-behandling. Läser med nyfikenhet andra bloggar som handlar om de i samma situation som oss. Lycka till!

/J

Alice sa...

Tack för era fina kommentarer! Lycka till med er behandling J. Jag känner igen mig i behovet av information om allt med IVF, jag surfade nog dygnet runt under vår första behandling :-)