måndag 14 september 2009

En mörk måndag

Deppade hela lördagen. Gjorde ett till graviditetstest för säkerhets skull på söndagen, fick minus såklart och bestämde mig då för att sluta med Crinonet. Fortsatte deppa under söndagen. Gjorde ytterligare ett test imorse (dag 14) för säkerhets skull, fick minus igen såklart. Ringde kliniken och meddelade att jag fått mens och minus på test. De köpte det trots att jag inte har riktig testdag förrän på fredag. Ny behandlingsplan och recept kommer med posten om några dagar. Så om lite mindre än en månad hoppar jag på karusellen igen. Korta metoden igen, preliminär sprutstart är den 9 oktober. Det är snart.

Är inte så förhoppningsfull inför den kommande behandlingen. Just nu känner jag det som att de här två återstående behandlingarna är något vi ska få avklarat och överstökat så att vi kan komma vidare till nästa steg - adoption. Känner mig ganska så inställd på att vi nog aldrig kommer att få ett biologiskt barn. Har gråtit floder över det hela helgen. Vi måste inse sanningen och det är att oddsen inte ser så bra ut. Vi har fyra misslyckade behandlingar med återföringar varje gång bakom oss. Vi har fått insatt sammanlagt 7 embryon men inget har fäst, trots att många varit av toppkvalitet och vi har aldrig fått något embryo till frysen. Oddsen är helt klart inte på vår sida. Så känner jag nu, imorgon är en annan dag, kanske kan jag vara mer positiv då.

Vill tacka alla er goa tjejer för era stöttande kommentarer, det värmer i ett sorgset hjärta.

9 kommentarer:

Sara sa...

Jag tycker absolut inte att du ska ge upp.
Så här har det sett ut för oss:

1:a ivf 1 embryo till mig -
1:a fet: 1 embryo till mig -
2:a ivf: 2 embryon till mig -
3:e ivf: 2 blastocyter till mig, +, men MA
2: fet: 1 blastocyt till mig, + men mf.
4:e ivf: 2 embryon till mig, +, men mf

Jag har fortfarande inte gett upp och jag hoppas att det här kan ge dig lite hopp.

Många kramar

Anna-Bell sa...

Fan. Förstår att det känns tungt. Bra att du har en plan.

Anonym sa...

Hej Alice!
Usch vad dåligt samvete jag har över att inte ha kommenterat här på läänge. Jag har varit usel på att läsa andras bloggar i och med allt ståhej inför vår stora fest och diverse annat..
Fy vilken resa du (IGEN!!) har tvingats uthärda. Gud ska veta att jag vet hur det känns och det gör ont i mig att läsa dina ord.
Förstår också din känsla av att inte ha förhoppningar inför nästa behandling. Men som jag skrev till Tovalisa - when you least expect it. Mirakel sker!
Jag tänker på dig och lover skärpa mig med kommentarerna..
stor, stor kram!!
p.s. Lovar svara på ditt mail också snarast!

Sara sa...

Usch vad tråkigt att det inte var er tur den här gången. Jag har inte läst på hela helgen så jag har inte sett det här tidigare, men blev mycket ledsen för din/er skull när jag såg detta!

Ta allting i din egen takt och kör igång när kraften är åter!

Massa kramar

Eludie sa...

Jag tittar in via omvägar, vill bara säga att jag vet hur tungt det är för dig och er just nu. Jag har vandrat samma väg och är en av dem som inte lyckades få ett biologiskt barn. Jag vill bara säga - hoppas att det inte låter för hårt - att jag har kommit ut "på andra sidan", det går att komma genom. Det finns ljus på andra sidan av barnlösheten, i vårt fall handlar det om fosterbarn. Varma kramar.

Anonym sa...

Åh fan, livet är verkligen inte rättvist. Jag som inte tidigare följt dig läser i ditt inlägg och känner besvikelsen och sorgen, och jag känner igen mig.

Jag vet hur det är att känna mindre och mindre hoppfullhet och gråta över de dåliga, dåliga oddsen. Och jag känner verkligen med dig.

Tack så mycket för att du mitt i allt ändå tar dig tid att peppa och hålla tummarna på min sida, det betyder mycket för mig. Hoppas du mår bättre snart, Alice!

Varma hälsningar Tovalisa

Anonym sa...

Hej! Jag vet hur tufft det kan vara. Kommer själv sluta med IVF och istället gå vidare med äggdonation. Har ni funderat på det? Min mans kusin, 44 år, fick barn på första försöket. Likaså hennes två väninnor Vad du än väljer, så önskar jag dig lycka till!

lise sa...

Hei...uff så trist... Jeg må bare få kommentere at jeg virkelig likte bloggen din. Som ei som står i samme situasjon; den inderlige drømmen om å bli mamma uten at det lykkes, kjenner jeg igjen mange av følelsene du skriver om. Lykke masse til fremover, gjør det som kjennes riktig ut for dere, men ikke gi opp lille venn. Klem fra norsk barnløs som snart starter første runde...

Anonym sa...

Fertilitetsbehandling med donerade äggceller kan göras på kvinnor som inte har några medicinska hinder för graviditet och förlossning.
Behandling av barnlöshet med donerade äggceller har visat mycket bar resultat. Donerade äggceller gör en graviditet och att ett friskt barn föds möjligt i många familjer där det inte längre är möjligt med egna äggceller.

En egen donator med yttre egenskaper som hår- och ögonfärg samt kroppsbyggnad som liknar mottagarens väljs ut.
AVA-klinikens äggdonations program bygger inte på att dela på äggcellerna, utan mottagaren får alla ägg som hennes utvalda donator producerar under en behandling.
http://www.fertilitetklinik.se/%C3%84ggdonation%20och%20donerade%20spermier/Unders%C3%B6knuing%20och%20behadling%20av%20ofruktsamhet/TJ%C3%84NSTER?lang=se