fredag 4 september 2009

Ruvardag 4

Ja det var inte länge man fick ha kvar de stora boobisarna. Svullnaden har gått ner och de är inte speciellt ömma heller längre. De blev större och mer svullna med Crinone än tidigare då jag tagit Progesteron. Men då när jag tagit Progesteron har svullnaden och ömheten suttit i längre.
Ja ja, hur som helst så var inte svullnaden och ömheten något graviditetssymptom, den kom ju redan före insättningen!

Det är ruvardag 4 idag, nu borde väl ägget eller äggen ha fäst ifall det har lyckats. Jag känner inget speciellt alls faktiskt. Är rätt trött mest hela tiden men det har nog med hela livssituationen att göra, det har varit mycket på sistone. Tror också att man kan bli trött av Crinone. Såg på bipacksedeln att den till och med har trafikvarning på grund av att man kan bli dåsig av den.

Jag ska jobba både lördag och söndag, ska bli skönt att fokusera på något annat och få iväg tankarna från ruvningen. Hoppas att det ska få tiden att gå lite fortare också.

Vågar inte alls tro att det att det här skulle kunna lyckas. Tänker ofta att varför skulle det lyckas nu när det inte lyckats de andra tre gångerna. Önskar jag kunde vara lite mer positiv.

2 kommentarer:

Sara sa...

Jag håller mina tummar för dig!

Vilket tycker du är bättre än så länge, Crinone eller progresteron? Jag har tidigare bara användt progresteron & är sugen på att prova Crinone istället...

Alice sa...

Tack snälla Sara! :)

Jag tycker att Crinone är smidigare än Progesteron. Man tar bara en gång om dagen istället för tre gånger och det kladdar inte alls på samma sätt. Sen om det är lika effektivt det har jag ingen aning om men det får man väl hoppas eftersom det ändå skrivs ut. Blir det fler försök för mig så kommer jag att vilja fortsätta med Crinone!