torsdag 1 april 2010

Igång igen

Har känt mig nere de senaste veckorna och har varken orkat blogga eller läsa andras bloggar. Har varit helt avskärmad från internet, har inte surfat, loggat in på Facebook eller ens min privata mail. Jobbmail har jag såklart varit tvungen att läsa på jobbet. Men nu är jag tillbaka!

Vi har startat en ny IVF-behandling, för sjuttioelfte gången... Idag är det sprutdag 3 och det går undan som vanligt. Den här gången har jag ett för mig helt nytt läkemedel, istället för Menopur sprutar jag med Fostimon. Det blandar man också själv precis som Menopur, men det går lite kvickare för det är större dos per flaska, så jag behöver bara blanda två istället för fyra som det var med Menopur. Tycker nog att det går snabbare och smidigare att spruta in det också, konstigt nog. Det är inte samma motstånd som med Menopur. Det måste bero på att det inte blir lika mycket luftbubblor i den som i Menopuren. Hoppas det funkar med Fostimon, vill inte vara med om att bara ha en stor äggblåsa igen vid nästa UL.

Vad ska jag förresten kalla det här försöket? Förra försöket var ju nummer 6 men det avbröts innan äggplockningen. Räknas det här som försök 6 igen eller räknas det som försök 7? Någon som har några idéer om det? Kliniken räknar det som ett nytt försök 6, det förra räknas inte, så vi behöver inte betala för det här.

Vi har en plan för framtiden. Vi har bestämt oss för att ifall det inte funkar den här gången heller så kommer vi att köra vidare med våra adoptionsplaner. Vi har stått i kö hos AC drygt ett år nu och vi gick föräldrarutbildningen i höstas. Men vi har inte startat hemutredningen eftersom vi ville göra några försök till med IVF. Men som sagt, funkar det inte denna gången heller så ringer vi socialtjänsten bums och sätter igång med hemutredningen. På något sätt ska vi få barn!

6 kommentarer:

TeachMom sa...

Kul att se ett inlägg från dig igen. Försök 6b eller 6.2, kanske? Jag håller tummarna för att det ska gå vägen denna gång. Glad påsk!

Sara sa...

Vad roligt att se ett inlägg från dig igen och att du är på gång igen :-)

Nu hoppas jag allt det bara går att det här ska gå vägen!

Glad påsk!

Anonym sa...

Ja, ni kommer att få barn. På ett eller annat sätt. Vi har blivit varse att det kan ske på ett sätt som vi inte ens tänkte oss i början. Nu är det dags.

Kramar.

Anonym sa...

Vi har gjort fyra försök utan att komma till äggplock, men det hade känts konstigt att inte räkna dem som några försök alls.

Hos kliniken räknas de ju inte av från våra tre försök, men de har varit nödvändiga för oss.

Men nu tror jag på ert sjunde!

/Tovalisa

Alice sa...

Tack för era kommentarer tjejer och glad påsk till er med!

Förstår att du tycker att det hade kännts konstigt att inte räkna de försöken Tovalisa! Jag känner också att det känns konstigt att inte räkna vårt förra försök, jag tog ju alla mediciner!

Kram på er!

Joanna sa...

Jag tycker som TeachGirl, 6b eller 6.2. Eller att du helt enkelt kallar det för försök 7. Men inte försökk 6 igen. Även om det förra försöket fick avbrytas var det ju ändå ett försök.

Håller tummarna för det här nya försöket!!!!