torsdag 15 april 2010

Ruvardag 3, IVF 7

Läste igår på familjeliv om en tjej som plussade på sjunde ruvningen, oj vad härligt! Tycker om att läsa solskenshistorier, det piggar upp och gör mig gladare. Vi är ju inne på vårt sjunde IVF men det är bara sjätte ruvningen eftersom förra försöket avbröts. Det får en ju onekligen att tänka på att ifall det inte blir plus nu så kanske det blir det på sjunde ruvningen. Ifall man då inte gör fler försök så får man ju aldrig veta...

Mår som jag brukar när jag ruvar, tror jag. Har de vanliga biverkningarna av behandlingen och alla hormoner, det vill säga att jag känner mig fet, plufsig och uppsvälld samt att brösten känns tunga, svullna och väldigt ömma. Det där med brösten är inget graviditetssymptom, det kommer av Pregnylen och Progesteronet. Tror även att man eller i alla fall jag blir trött av Progesteronet för jag har sovit och sovit senaste dagarna. Kan inte hålla mig vaken på dagen, somnar i soffan framför tv'n eller om jag sitter och läser och ändå sover jag gott om natten också.

Jag får passa på att blogga nu veckan ut för på måndag flyttar vi och sedan har vi inget bredband förrän efter drygt en vecka. Vi gjorde visst beställningen för sent, tydligen är det lång leveranstid på sånt, det trodde man ju inte.

3 kommentarer:

Joanna sa...

Skönt att få lägga ruvardag efter ruvardag efter sig! Och vi behöver verkligen de där solskenshistorierna så jag hoppas verkligen att du kan ge oss en sån =)

Håller tummarna, som vanligt varje dag.

Och shit vad jag kommer att vara nervös när du inte kommer att blogga på en vecka =)

KRAM

Sara sa...

Tack! Jag tar gärna ett plus, särskilt som jag har bestämt att du också ska få ett nytt, utan missfall såklart!

Heja heja nu!
Kram

Tea sa...

Solskenshistorier gillar vi!