onsdag 7 april 2010

Sprutdag 9, IVF 7

Idag skiner solen från en knallblå himmel, inte ett moln i sikte. Så himla härligt, man blir glad! Otroligt vad vädret påverkar sinnesstämningen, så är det för mig i alla fall. Imorse gick jag en timmes promenad längs det glittrande havet, sen blev det lång frukost med morgontidningen som sällskap. Sedan satt jag faktiskt på balkongen en halvtimme och njöt av solen och en kopp te. Det gick bra att sitta ute eftersom solen värmde så gott och det inte blåste så mycket.

Jag kommer att sakna mina morgonpromenader längs havet, men jag får ju en trädgård istället! Vi flyttar om en och en halv vecka och kommer då inte längre bo precis vid stranden som vi gör nu. Men men, man kan inte få allt här i världen och vi har fått ett jättefint hus med en jättefin trädgård och det går faktiskt att cykla till stranden på ca 15-20 minuter.

Jag tror vi kommer att trivas bra i huset. Det är enkelt med lägenhet, inte så mycket jobb, men det känns som vi har vuxit ur vår lägenhet. Det ska bli skönt med lite space och som sagt en trädgård att kunna gå ut i när man vill.

Nej, nu får det vara sluttjatat om flytt och hus!

Idag är sista sprutdagen, så skönt det känns! Direkt efter att jag tagit Pregnylen ikväll måste jag köra iväg till jobbet, ska nämligen jobba i natt. Har lite ont i magen nu, känner mig svullen och spänd, ungefär som precis före mens fast lite mera liksom. Hoppas det inte blir värre efter Pregnylen eftersom jag ska jobba hela natten.

2 kommentarer:

TeachMom sa...

Det är speciellt, första gången man går ut i sin egen trädgård. Lycka till med flytten om inte annat. :-)

Skönt med slutsprutan också, jag har ju en bit kvar tills dess denna gång.

Joanna sa...

=) Jag är så nöjd med att ha trädgård! Har inte hunnit utnyttja det till fullo riktigt än. Vi har inte så bra insynsskydd här hos oss och det måste fixas. Tror det blir mycket mysigare sen när buskar och träd blivit lite grönare.

Skönt med sista sprutdagen idag!!! =) Kommer att hålla tummarna på fredag.

KRAMAR