tisdag 6 april 2010

Sprutdag 8, IVF 7

Tack tjejer för att ni höll tummarna!

Imorse var jag på ultraljud och det gick bra! Livmoderslemhinnan var tjock och fin. Vad gäller antalet äggblåsor så var det var ingen toppnotering direkt men det fanns i alla fall sex stycken ok äggblåsor, hälften var stora och hälften mellanstora. Sedan fanns det även ett gäng mindre men dom räknade inte läkaren eftersom dom troligen inte kommer att hinna bli tillräckligt stora till på fredag då det blir äggplockning.

Ikväll ska jag ta sista sprutan Fostimon och sista sprutan Orgalutran. Imorgon sprutar jag med Pregnyl och torsdagen blir en sprutfri dag, skönt!

Tänk om det här hade kunnat fungera den här gången, det hade varit obeskrivligt underbart! Tänk att jag kanske kan vara gravid i sommar... näe det kan jag inte riktigt tänka mig men det hade varit helt fantastiskt. Helt otroligt underbart fantastiskt!

3 kommentarer:

Sara sa...

Åhh, är du igång igen.. Vad roligt! Varit, och är, ganska frånvarande för stunden.

Jag kommer docka hålla tummarna för dig, NU ska det banne mig bli ett plus!!

Kram

Sara sa...

Så roligt att det blir äp på fredag, kommer att hålla mina tummar för allt det går då!

Anonym sa...

Jag knäpper mina händer och håller andan för er. Och visst kommer det att bli fantastiskt när du blir gravid! För det blir du.

Förstår att du är nervös idag. Jag tänker på dig på fredag.

Varma kramar.