måndag 5 april 2010

Sprutdag 7, IVF 7

Redan sprutdag 7! Tycker att det går fortare och fortare för varje behandling. Nu är det i och för sig påsk också och jag har dessutom jobbat hela helgen så man hinner ju inte tänka så mycket på det.

Fostimonen funkar bra att ta, det går kvickare än med Menopur och den gör inte speciellt ont. I lördags började jag även med Orgalutran och den är lika hemsk som vanligt. Nålen är tjockare, det gör ont att ta sprutan och det gör även ont en bra stund efteråt. Orangutangsprutan kallar vi den!

Imorgon ska jag på ultraljud, hoppas hoppas hoppas att det finns ett gäng stora ägg! Jag som aldrig förr oroat mig inför ultraljudet är nervös den här gången. Nu vet jag ju att det kan gå åt skogen redan på det här stadiet. Håll tummarna!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller alla tummar och tår och hoppas på en hel hög med ägg!! Det kommer att gå bra ska du se.

Joanna sa...

Vad skönt att det går så bra! =)

När är VULet imorgon? Ska tänka på dig och hålla alla mina tummar för att där finns många stora ägg.

STOR KRAM

Sara sa...

Imorgon håller jag mina tummar för allt det bara går!