söndag 18 april 2010

Ruvardag 6, IVF 7

Hej på er! Det här blir sista inlägget jag skriver på ett tag. Vad konstigt det känns. Imorgon ska vi flytta till huset och då har vi inte bredband på i alla fall en vecka tror jag. Så när jag väl är tillbaka här på bloggen så vet jag hur det har gått med det här IVF-försöket. Om det inte har lyckats så bör jag få mens på lördag, som är ruvardag 12. Men vi hoppas såklart på att det äntligen ska få vara vår tur att att plussa!

Hur känns det då? Jodå... det känns väl som vanligt tror jag, så som det brukar kännas för mig runt ruvardag 6. Kan inte säga att jag känner något som jag inte känt förut. Som vanligt så har ömheten i brösten börjat avta, de är fortfarande lite svullna men de är inte alls lika ömma längre. Den här ömheten/svullnaden kommer för mig redan före insättningen, så det har inget med eventuella graviditetssymptom att göra, det måste vara en biverkning av Pregnylen och Progesteronet. Jag tror att kroppen vänjer sig vid Progesteronet efter några dagar, samtidigt som effekten av Pregnylen börjar gå ur kroppen och då avtar ömheten. Jag blir ju piggare också, i början är jag jättetrött av Progesteronet. Lite lätt huvudvärk av och till, tror att även detta är en biverkning av Progesteronet. Lite ont i nedre delen av magen av och till, inget ovanligt i samband med ruvning.

Det enda som är annorlunda är väl mitt inre lugn, jag känner mig bara så lugn, det är svårt att beskriva. Jag känner mig inte alls stressad och spänd, jag räknar inte dagar och timmar till testdag. Vårt embryo var så himla fin, såg alldeles perfekt ut, jag tror att det kan vara vår tur nu.

Ha det bäst allihopa, jag hör av mig och berättar om hur det har gått om drygt en vecka!

8 kommentarer:

Fialisa sa...

Åh, vad jag hoppas att det är er tur nu. Det är hög tid! Jag håller mina tummar för att embryot ska hålla sig kvar och önskar er lycka till med flytten. Jag väntar med spänning tills du kommer tillbaka! :)

Lila sa...

Oh, håller tummen att det går bra för er! Spännande med flytt till hus.

Kramis Lila

Anonym sa...

Vad glad jag blir för er skull, det är så stort att flytta till sitt första (antar jag att det är)hus! Själv blev jag helt oväntat en hönsmamma för alla vårlökar, perenner, buskar och fruktträd som fanns där på köpet.

Och du kan tro att jag håller på er nu. Och det perfekta embryot!

Stor kram /Tovalisa

TeachMom sa...

Lycka till med både flytt och testande. Det är verkligen er tur nu. Kom tillbaka med positiva nyheter! :-)

Sara sa...

Jag kommer att hålla mina tummar för er! Hoppas att flytten går bra, spännande att flytta in i ett hus!

Kram

Sara sa...

Åhh vad jag hoppas att allt går bra, ni måste få ett plus nu!

Hoppas flytten går bra också, spännande!

Kram

Joanna sa...

Sitter här och tänker på dig och håller tummarna.

Hoppas både ruvning och flytt går bra. Ta det försiktigt!!!!

KRAM

Anna-Bell sa...

Massor av lycka till nu, med flytt och med ruvandet! Tänker på dig!