fredag 16 april 2010

Ruvardag 4, IVF 7

Känner inget speciellt som jag inte känt vid tidigare ruvningar. Magen är lite svullen och öm fortfarande och brösten är också fortfarande lite svullna och ömma. Har lite lätt huvudvärk av och till, tror att det också kommer från Progesteronet.

När vi var på kliniken när det var insättning den här gången så frågade jag när embryot fäster ifall det gör det. Jag fick svaret att det skulle fästa efter 3-4 dygn när man har 3 dagars embryo. Vi hade insättning i måndags, alltså skulle embryot ha fäst igår eller att det gör det idag, ifall det har klarat sig vill säga. Har inte känt av något speciellt i alla fall men det kanske man inte gör heller.

Jag drömmer väldigt mycket på nätterna och konstiga drömmar är det också. Igår natt drömde jag en väldigt verklig dröm om att jag födde barn för tidigt. Inatt drömde jag också väldigt verkligt om att jag jobbade där jag jobbar men att jag bodde i en studentkorridor som var helt kaotisk, folk, prylar och oreda överallt. Undrar om det kan ha något med vår flytt att göra, just nu börjar det se lätt kaotiskt ut hemma med alla kartonger överallt. Jag är ju en rätt ordningsam person så jag tycker inte om att ha det stökigt.

Ikväll och imorgon kväll ska jag jobba. Hoppas det blir lugnt på stan, har ingen större lust att behöva brottas med någon just nu.

Trevlig helg!

5 kommentarer:

Sara sa...

Jag håller mina tummar för dig och kommer inte att släppa dem på många månader!

Marre sa...

Hej=) Hittade hit genom andra IVF bloggar=)
Vill önska dig lycka till=) Håller tummarna för er!

Anonym sa...

Jäkligt irriterande, jag har försökt kommentera här två gånger ikväll, men det verkar inte fungera. Jag önskar iallafall er all lycka med det här försöket!

Kram

Luiza sa...

Hej!
Satt och letade bland Progesteron biverkningar på google, och fann dig och massa anfra bloggar.

Vi hade en återföring fredag den 16:e, då detta inlägg är gjort.
Vill önska dig lycka till ! Jag vet vad du går igenom...
Luiza

Alice sa...

Sara - tack för att du håller tummarna för mig, jag hoppas att jag snart får slå följe med dig i en graviditet. Kram!

Marina - välkommen till min blogg och tack för att du också håller tummarna!

Tovalisa - vad konstigt att det inte funkade att kommentera, men bra att du stod på dig och att det blev en kommentar, det är alltid roligt med kommentarer. Tack för att du tänker på mig och hoppas för vår skull. Du vet att det är ömsesidigt, jag önskar er all lycka också med det ni nu har framför er. Kram!

Luiza - du är också välkommen hit till min blogg och tack för lyckönskningen! Grattis till återföringen, ruva lugnt, jag håller tummarna för er också!