onsdag 14 april 2010

Ruvardag 2, IVF 7

Då är man ruvare igen... hoppas tiden går fort, som ni vet så vill man ju bara veta! Jag har testdag 30/4, det är ju skitlänge till dess. Fattar inte varför min klinik har så sen testdag, det är 21 dagar efter ÄP. Vet att många andra har testdag tidigare.

Hur som helst, jag kommer nog att veta innan det ändå. Varje behandling så har jag ju börjat blöda före testdagen. Brukar börja blöda på RD13 med två dagars embryon och på RD12 med tre dagars embryon. Tror jag började blöda på RD10 den gången jag hade en blastocyst som odlats i fem dagar. Alltså börjar jag blöda exakt lika många dagar efter ÄP varje gång, 15 dagar efter ÄP.

Men så ska det inte bli den här gången. Nu jäklar ska det vara vår tur, så det så!

2 kommentarer:

Joanna sa...

21 dagar, ja fy vad länge. På min klinik är det 18 dagar efter ÄP man testar.

Idag har jag ruvardag 13. So far so good...det är mitt bästa resultat hittills. Längre än så har jag aldrig fått ruva blödningsfritt...

Håller tummarna för oss båda! =)
KRAM

Anonym sa...

Vet ju allt för väl hur du känner dig nu när dagarna verkar snigla sig fram.
Försök släppa tanken fri, gör sånt du tycker om och mår bra av. Resten kan vi ju inte påverka, bara drömma och hoppas!! Och jag hoppas för er och alla oss andra också.