fredag 23 oktober 2009

Dagen före domedagen

Tack för alla era fina kommentarer, det värmer i hjärtat att ni tänker på oss och håller tummarna!

Nej det blev ingen insättning på torsdagen heller. Doktorn ringde igår morse och sa att det såg något bättre ut än dagen innan men att det inte fanns något av toppkvalitet. Hon tyckte verkligen att vi skulle långtidsodla till lördag för att se ifall vi kunde få fram en blastocyst. Vi höll med henne och så fick det bli. Imorgon bitti far vi iväg till kliniken och då faller domen. Vi bestämde med doktorn att hon inte ska ringa innan, vi åker dit oavsett. Blir det ingen insättning så kan vi i alla fall träffas och prata igenom det hela. Negativa lilla jag vågar inte tro på att det skulle vända så pass att någon av de här tre skruttarna skulle bli en blastocyst men man vet ju aldrig, ett litet litet hopp finns nog ändå kvar längst där inne i hjärtat någonstans.

Nu vet jag med säkerhet vilka biverkningar progesteron ger mig. Jag har jätteömma och svullna bröst och igår kom kvällsillamåendet tillsammans med de överdrivna rapningarna. Det är definitvt inga graviditetssymptom i mitt fall, jag har ju inte ens fått något embryo tillbaka. Påminn mig om detta om jag efter en eventuell insättning skulle få för mig att börja dilla om graviditetssymptom!

5 kommentarer:

Sara sa...

Jag kommer att tänka på er imorgon och hålla tummarna!

Kram

Anna sa...

Åh, jag hoppas verkligen att ni får en blasto imorgon!
KÄnner definitivt igen symptomen på progesteronet... Brösten var enorma och ömma. :-)
Lycka till!!

Plusresan sa...

Hej hej tjejen,
har varit lite off idag så jag är inte alls uppdaterad om vad som händer i ivf-bloggvärlden.

Jättetråkigt att det inte blev nån insättning igår.

Jag håller verkligen tummarna för dig att det blir ET imorgon ändå! Ska tänka på dig så fort jag vaknat tills det kommer besked på bloggen.

BAMSEKKRAM

(Och tack för ditt fin inlägg på min blogg. Det värmer!)

Lila sa...

Håller tummen JJÄÄTTEEHHÅRRTT för er!
Kram Lila

Alice sa...

Tack för alla tummar! Det hjälpte för vi fick ju en blastocyst tillbaka. Kram!