lördag 17 oktober 2009

Sprutdag 9, IVF 5

Igår tog jag sista sprutan Menopur och Orgalutran och det gick faktiskt bra, skönt! Annars har jag haft mycket otur med sprutandet under den här behandlingen, har ofta träffat fel och/eller haft för mycket luft i Menopuren så att det har varit trögt att spruta in det och det har gjort ont.

Ikväll är det dags för Pregnyl, äggmognadssprutan. Det är en "piece of cake" efter att ha trixat med 300 IE Menopur i åtta dagar. Jag är redan svullen och rätt så öm i magen, äggstockarna värker och värre lär det bli efter Pregnylen. Man känner sig alltid väldigt redo för att "plockas" när det väl är äggplockningsdag.

Nu ska jag ut och köpa fina snittblommor, vi har visning på vår lägenhet imorgon!

1 kommentar:

Joanna sa...

Lycka till med visningen!!!

Och hoppas det gick bra med pregnylen :)

Jag är på sprutdag 6 idag och hoppas att sista sprutdagen blir nr 9 också, nämligen på tisdag. Jag är dig hack i häl!

Kramar!